بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند


بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در ایام نوروز امسال تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و شهری استان از جمله منظر فرهنگی هورامان، روستاهای هدف گردشگری و بازارهای تاریخی بازدید کردند.

یعقوب گویلیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا دهم فروردین‌ ماه سال‌ جاری، ۵۵ هزار و ۶۰۱ گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند که این تعداد بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، مسجد جامع و موزه سنندج، غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه و حمام حاج صالح سقز بوده است.

وی افزود: خانه کُرد سنندج در بین جاذبه‌های تاریخی استان با ۱۹ هزار و ۲۵۲ بازدید، همچنان بالاترین حجم حضور گردشگران را در این ایام به خود اختصاص داده است و کاخ موزه خسروآباد با ۱۳ هزار و ۹۶۱ نفر و موزه سنندج با پنج هزار و ۸۴۵ نفر نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بازدید گردشگران قرار دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان ادامه داد: علاوه بر این، آمار بازدید از عمارت مشیر دیوان چهار هزار و ۳۴۰ نفر، مسجد جامع سنندج سه ‌هزار و ۳۸۸ نفر، حمام حاج صالح سقز چهار هزار و ۱۸۰ نفر، غار باستانی کرفتو ۲ هزار و ۳۸۸ نفر و تپه باستانی زیویه نیز ۲ هزار و ۷۵ نفر بوده است.

وی با اشاره به افزایش ورود مسافران به استان در این ایام، یادآور شد: با تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش شد تا مسافرین و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب بناهای تاریخی و فرهنگی استان بازدید کنند.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امسال کشفیات دارو در کردستان 30درصد کاهش داشته است