مرد 8000 هزار متری کرمانشاه به دنبال فتح "ماکالو"


رضا شهلایی هیمالیانورد کرمانشاهی و فاتح پنج قله هشت هزار متری دنیا،...
رضا شهلایی هیمالیانورد کرمانشاهی و فاتح پنج قله هشت هزار متری دنیا، فردا(شنبه) برای فتح قله ماکالو یکی دیگر از قلل هشت هزار متری دنیا راهی کاتماندو خواهد شد.

این کوهنورد مطرح کرمانشاهی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح برنامه صعود خود به این قله هشت هزار متری اظهار کرد: فردا (۲۰ فروردین) به دبی پرواز خواهم داشت تا از آنجا راهی کاتماندو شوم.

وی ادامه داد: سال ۲۰۱۲ که قله اورست را فتح کردم، از روی این قله دو قله بسیار زیبای دیگر را در طرف راست و چپ آن دیدم که سه گانه ای را تشکیل می دادند و آرزوی صعود آنها را داشتم. یکی از این قله ها که بسیار زیباست، قله کانچن است ۲۰۱۳ به آن صعود کردم، اما برنامه صعود به ماکالو تا امسال فراهم نشد.

شهلایی تصریح کرد: قله ماکالو ۸۴۶۴ متر ارتفاع دارد و احتمالا برنامه صعود به آن حدود ۴۰ تا ۵۰ روز طول خواهد کشید.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه فصل صعود به این قله آغاز شده، برنامه صعود به آن را در این فصل قرار دادیم، هرچند که با تیم ۱۰ روز دیرتر وارد منطقه خواهیم شد، اما امیدواریم طبق برنامه صعود انجام گیرد.

این هیمالانورد کرمانشاهی که تاکنون پنج قله هشت هزار متری اورست، کانچن، کی ۲، آناپورنا و نانگاپاربات را فتح کرده، اظهار کرد: برای این صعود همراه با یک تیم ۱۳ نفری خواهم بود که من تنها ایرانی بین این گروه هستم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، با کمک خداوند و با دست پر به کشور باز گردد و افتخاری دیگر برای مردم کرمانشاه ثبت کند.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته