ویژه برنامه «بر آستان جانان» در ماه مبارک رمضان با اجرای 460 برنامه


ویژه برنامه «بر آستان جانان» در ماه مبارک رمضان با اجرای 460 برنامه

جوادی گفت: رادیو قرآن با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه برنامه «بر آستان جانان» را در ماه مبارک رمضان با 460 برنامه اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان، نشست خبری ویژه برنامه‌ افطاری رادیو قرآن با عنوان «بر آستان جانان» با حضور منصور قصری‌زاده مدیر شبکه رادیو قرآن، سید مرتضی جوادی عضو شورای قرآنی رادیو و تهیه کننده ارشد برنامه، غلامرضا احمدی مدیر گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

منصور قصری زاده مدیر رادیو قرآن در این نشست گفت: مقدمه انس با قران قرائت قرآن است و در همین راستا جشنواره ۱۰۰ را برگزار کرده ایم، علت این نام‌گذاری فرکانس رادیو قرآن است.

قصری‌زاده بیان کرد: پخش ۳۰۰ دقیقه برنامه زنده در فعالیت‌های ماه رمضان با اجرای ۹ برنامه زنده صورت می‌گیرد. مهمان هنری، طعم عسل، اجرای برنامه تصویری از سرلشکر سلیمانی از جمله این برنامه‌ها و فعالیت‌ها است.
ویژه برنامه «بر آستان جانان» در ماه مبارک رمضان با اجرای 460 برنامه
اجرای شیوه جدید ترتیل خوانی قرآن کریم در رادیو قرآن

سید مرتضی جوادی کارشناس مجری برنامه رادیویی برآستان جانان رادیو قرآن از اجرای شیوه جدید ترتیل خوانی قرآن کریم در این برنامه رادیویی خبر داد.
تهیه کننده و کارشناس مجری برنامه رادیویی بر آستان جانان رادیو قرآن گفت: بر آستان جانان ویژه برنامه افطار رادیو قرآن است که در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همه روزه از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه تا اذان مغرب به صورت زنده از میدان آئینی امام حسین (ع) تقدیم مخاطبان می شود. این برنامه حوالی ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه ترتیل یک جزء قرآن کریم را با حضور قاریان ممتاز و بین المللی به شیوه ای جدید ارائه می کند و به این صورت است که هریک از مرتلان یک صفحه از مصحف شریف را قرائت و نشانی تلاوت خود را با ذکر صفحه و شماره آیه اعلام می کنند و صفحه بعد را قاری دیگری تلاوت می کند. همچنین در محوطه میدان آیینی امام حسین (ع) با تلاش فرهنگسرای عترت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رحل های قرآن تدارک دیده شده است تا حضار بتوانند همراه با تلاوت مرتلان، به خوانش جزء قرآن بپردازند.
وی در ادامه افزود: با همکاری رادیو قرآن و سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران غرفه های مختلفی برای خوانش قرآن به صورت حضوری، غرفه تیم پزشکی، استعدادیابی، پاسخ به شبهات دینی، مشاوره خانواده و.... نیز در نظر گرفته شده است تا افراد حاضر در میدان امام حسین (ع) بتوانند از آنها بهره مند شوند.
جوادی در پایان اظهار داشت: بر آستان جانان هر روز به یک موضوع خاص اختصاص دارد که با حضور کارشناس برنامه در خصوص آن سخن گفته می شود و در نهایت مسابقه ای حضوری با محوریت موضوع برنامه ویژه مخاطبان حاضر در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. صبر و بندگی خدا که توشه بسیار نورانی و آسمانی در ماه مبارک رمضان است، موضوع روز دوشنبه پانزدهم فروردین ماه مصادف با دومین روز از ماه مبارک رمضان این برنامه بود که به صبر در روزه داری، کنترل خشم، عصبانیت، گرسنگی، رذیلت های اخلاقی، حسن ظن به خدا و تأثیر آن بر زندگی انسان اشاره داشته و سه بعد صبر در برابر بلا و مصیبت، گناه و معصیت و صبر بر عبادت و طاعت را بررسی کرد.
برگزاری مسابقه، تلاوت قرآن کریم، ترتیل یک جزء قرآن کریم، مرور زندگی نامه سردار حاج قاسم سلیمانی، رهروان سحر، اخبار بر آستان جانان، طعم عسل به کارشناسی عباس سلیمی با محوریت زندگی قرآنی در ماه رمضان، مهمان دل باش برنامه‌ای با محوریت دعوت از امام زمان (عج) بر سر سفره افطار، خاطرات رمضانی، بیان ادبی دعای روزانه ماه مبارک و دعای افتتاح از جمله بخش های این برنامه است که با حضور بازیگران، هنرمندان، خانواده های قرآنی، خوانندگان، نخبگان قرآنی و ... به تهیه کنندگی سید مرتضی جوادی به همراه فاطمه قاسم آبادی، سمیرا قنبری، مونا توسلی، فاطمه رحمانی و سمیه خراج و اجرای کارشناسی دکتر سید مرتضی جوادی و استاد غلامرضا احمدی روی آنتن می رود.
ویژه برنامه «بر آستان جانان» در ماه مبارک رمضان با اجرای 460 برنامه
حضور گسترده خانواده های قرآنی در جشنواره 100 رادیو قرآن
شرکت مخاطبان جشنواره 100 به صورت حضوری در میدان آیینی امام حسین (ع) محل پخش ویژه برنامه افطار رادیو قرآن با عنوان بر آستان جانان نیز از دیگر شگفتی های جشنواره صد است.
جشنواره قرآنی 100 که با تلاش شبکه رادیویی قرآن و باهدف عمومیت بخشیدن به طرح ساده خوانی قرآن کریم از فرخنده میلاد با سعادت حضرت علی (ع) آغاز شده، در ایام ماه مبارک رمضان نیز در بخشی از برنامه بر آستان جانان که ویژه برنامه افطار رادیو قرآن است، همه روزه به جز جمعه ها حوالی ساعت ۱۶ به روی آنتن می رود. این برنامه دربخش بزرگسالان با اجرای دکتر مرتضی جوادی و استاد غلامرضا احمدی و کارشناسی استاد بهروز یاری گل با بخش های مختلفِ ارزیابی آثار ارسالی توسط کارشناس برنامه، گزارش میدانی و گفت و گو با مخاطبان، گفت و گو با استادان و قاریان قرآن، گفت و گو با شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین حضور چهره های شناخته شده هنری، فرهنگی و ورزشی در برنامه ها در خدمت مخاطبان می باشد.
جشنواره 100 روز دوشنبه پانزدهم فروردین ماه نیز همچون روزهای گذشته شاهد شرکت خانواده های قرآنی بود که در ارتباط تلفنی با برنامه تمامی اعضای خانواده اقدام به ساده خوانی قرآن کریم کردند.
شرکت مخاطبان جشنواره صد به صورت حضوری در میدان آیینی امام حسین (ع) محل پخش ویژه برنامه افطار رادیو قرآن با عنوان بر آستان جانان نیز از دیگر شگفتی های جشنواره صد بود.
علاقه مندان بدون محدودیت سنی و تفکیک جنسیتی، می توانند؛ با خواندن آیاتی از کلام الله مجید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه در این جشنواره شرکت کنند. ازشرکت کنندگان دعوت می شود؛ جهت نام نویسی، اطلاع از جزئیات و ارسال آثارخود به سایت رادیو قرآن www.radioquran.ir مراجعه کنند و در بخش جشنواره۱۰۰ پس از تکمیل اطلاعات شخصی نام، نام خانوادگی،سن، محل سکونت…، فایل صوتی خود را بارگذاری یا فایل صوتی تلاوت خود را در واتساپ به شماره۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ ارسال کنند. همچنین علاقه‌ مندان جهت شرکت در این پویش می‌توانند با تلفن گویای شبکه به شماره ۰۲۱۲۷۸۶۰۱۰۰ تماس حاصل کنند. مهلت ارسال آثار تا پایان اسفند سال جاری می باشد. اختتامیه این جشنواره نیز پایان ماه مبارک رمضان سال۱۴۰۱می باشد.
پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...