109 هزار و 637 دُز واکسن کرونا در محلات تزریق شد


109 هزار و 637 دُز واکسن کرونا در محلات تزریق شد

خمین – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: 109 هزار و 637 دُز واکسن از آغاز طرح واکسیناسیون عمومی کووید 19 تاکنون در سه نوبت در این شهرستان تزریق شده است.

دکتر « مهدی قلیچ خانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان واکسن شامل ۴۴ هزار و ۹۵۴دُز نوبت اول، ۴۲ هزار و ۱۴۶دُز نوبت دوم و ۲۲ هزار و ۵۳۷ دُز نوبت سوم است که به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی ادامه داد: از جمعیت ۴۹ هزار و ۱۱ نفری بالای ۱۲ سال شهرستان محلات ۹۲ درصد نوبت اول، ۸۶ درصد نوبت دوم و ۴۶ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات افزود: ۶ هزار و چهار نفر از جمعیت این شهرستان در رده سنی پنج تا ۱۲ سال هستند .

قلیچ خانی گفت: یک‌هزار و ۳۲ نفر معادل ۱۷.۱۸ درصد ، ۳۳۱ نفر معادل ۵.۵ درصد جمعیت گروه هدف کمتر از ۱۲ سال در محلات علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی اظهار داشت: افرادی که علیه ویروس کرونا ایمن سازی می‌شوند در معرض بیماری کووید ۱۹ قرار دارند اما به نوع شدید آن مبتلا نمی‌شوند و آمار جانباختگان کسانی که واکسن دریافت کردند، کاهش پیدا می‌کند.

قلیچ خانی با توصیه به افراد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا در محلات برای مراجعه به مراکز تزریق واکسن، گفت: برخی انجام واکسیناسیون را منع می‌کنند یا منتظر واکسن خاصی هستند که در شرایط فعلی این کار درست نیست.

وی ادامه داد: نتایج بررسی‌های مجامع علمی نشان می‌دهد بهترین واکسن، اولین واکسن در دسترس است، به عبارتی مردم در مورد واکسن زدن با نشان خاص، اصرار نداشته باشند..

شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت در نوار جنوبی استان مرکزی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!