پیام تسلیت بنیاد بین المللی غدیر، به مناسبت ارتحال آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی


پیام تسلیت بنیاد بین المللی غدیر، به مناسبت ارتحال آیت‌الله‌العظمی  علوی‌گرگانی

آن فقیه بصیر و انقلابی سال‌های عمر شریف خود را در حوزه‌های علمیه به نشر معارف اسلامی و ترویج علوم مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و تربیت طلاب و فضلا و تألیف آثار ارزنده در زمینه فقه، اصول فقه، حدیث و رجال و خدمات ارزشمند و ماندگار سپری کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت:‌ بنیاد بین المللی غدیر در پی ارتحال آیت الله العظمی محمدعلی علوی گرگانی پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی قدس سره از مراجع عظام تقلید موجب تاثر وتالم فراوان ملت بزرگ و ولایتمدارایران اسلامی گردید.
این فقیه بصیر و انقلابی سالهای عمر شریف خود را در حوزه‌های علمیه به نشر معارف اسلامی و ترویج علوم مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و تربیت طلاب و فضلا و تألیف آثار ارزنده در زمینه فقه، اصول فقه، حدیث و رجال و خدمات ارزشمند و ماندگار سپری کرد.
عالمی بزرگ و انقلابی که نه تنها با زهد ، ساده زیستی ، مناعت طبع و سلوک مردمی خود زبانزد اطرافیان، دوستان و شاگردانش بود بلکه با کارنامه ای درخشان در مبارزات سیاسی بر علیه طاغوت نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن از ابتدای نهضت تاکنون بر عهده داشت وپس از انقلاب نیز همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس اسلامی بود . مرجع بزرگواری که در عرصه دفاع از نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی تلاشی چشمگیر داشت و با هدایت‌ها و مواضع حکیمانه خود همواره حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بود و دیگران را نیز به این امر توصیه می کرد. بارها برای شرکت در جبهه‌های نبرد حق و دفاع مقدس، درس خود را تعطیل نمود و خود همراه با شاگردانش به جبهه‌ها شتافت و در همه رویدادها و بزنگاه های حساس و در میادین مختلف با روشن بینی و زمان شناسی برای دفاع از نظام ، مردم و ارزشهای اسلامی و انقلابی وارد صحنه شد.
بی تردید درگذشت این عالم بزرگ ضایعه ای بزرگ برای حوزه های علمیه و نیز امت مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
بنیاد بین المللی غدیر، رحلت این عالم مجاهد و ارجمند را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید(دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، بیت شریف و مردم ولایتمدار استان گلستان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عالم ربانی، رحمت و مغفرت الهی و برای مصیبت دیدگان، صبر و اجر مسألت می‌نماید بنیاد بین المللی غدیر

پایان پیام/9

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تدارک مسجد جمکران برای هفته اول آّبان