هوای بجنورد دوباره در وضعیت ناسالم قرار گرفت 


هوای بجنورد دوباره در وضعیت ناسالم قرار گرفت 

بجنورد-ایرنا- کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: امروز-چهارشنبه شاخص سنجش آلودگی هوا به 136 رسید که کیفیت هوا را در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داد.

جواد عمارلو به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود در صورت پایدار بودن هوا، مشکل کاهش کیفیت هوا هم تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه هوای بجنورد در هفت روز گذشته در سه روز پیاپی در چرخه ناسالم قرار گرفت اظهار داشت: بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان، شاخص سنجش آلودگی در روز جمعه ۱۰۶، شنبه ۱۳۶ و روز یکشنبه ۱۴۸ بود که ناسالم برای گروه های حساس گزارش شد البته روز جمعه هوای مرکز استان در ساعاتی برای تمامی گروه ها در وضعیت ناسالم قرار گرفت اما به طور میانگین برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد.

عمارلو اظهار داشت: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

وی افزود: گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند، این افراد در شرایط ناسالم بودن هوا از حضور و فعالیت طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

به گفته وی در فروردین ماه جاری مردم بجنورد در چهار روز هوای پاک و در ۱۳ روز هوای سالم استنشاق کردند و هوا در چهار روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و در یک روز ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفت.

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار این اداره کل مستقر است.

هواشناسی خراسان شمالی تا اواسط هفته جاری جوی ناپایدار برای استان پیش بینی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)