خبرنگاران سربازان اصلی جهاد تبیین/ناکارآمدی برخی مدیران مهمترین مانع پیشرفت کشور


خبرنگاران سربازان اصلی جهاد تبیین/ناکارآمدی برخی مدیران مهمترین مانع پیشرفت کشور

امام جمعه ساوه گفت: خبرنگاران نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین دارند و سربازان اصلی جهاد تبیین به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امروز ۲۴ فروردین ماه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا در ساوه اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه رحمت و برکت است و در این ماه شریف باید مهمان ضیافت الهی بود و خدای تعالی را نیز مهمان خود کرد. خدا مهمان دل شکستگان است و انسان باید با دل شکسته به خداوند رحمان پناه آورد.

وی در ادامه به اهمیت کار خبر و اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: در مدتی که توفیق خدمت به مردم ساوه در سنگر نماز جمعه را پیدا کردم از خبرگزاری‌های رسمی و رسانه‌های شناسنامه دار این شهرستان بداخلاقی ندیده‌ام و خبرنگاران ساوجی از قلم خود سوءاستفاده نمی‌کنند بلکه به دنبال انتشار وقایع و رویدادها و نیز نقد منصفانه در عمل به رسالت مطالبه‌گری خویش هستند.

او از خبرنگاران به عنوان چشمان تیزبین جامعه یاد کرد که به دنبال شناسایی دردهای مردم هستند و گفت: خبرنگاران متعهد و در طراز انقلاب اسلامی با شناسایی دردها به دنبال درمان صحیح و اصولی آن هستند نه اینکه بخواهند با تخریب و نقد غیرمنصفانه به دنبال ایجاد تنش و ناامیدی در جامعه باشند. خبرنگار متعهد و انقلابی با تیغ لطیف جراحی با پیدا کردن راهکار درمان دردهای جامعه به دنبال جراحی و درمان اصولی و صحیح است.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: خبرنگاران نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین دارند و سربازان اصلی جهاد تبیین به شمار می‌روند. باید ظرفیت‌های متعددی که در کشور وجود دارد و توانسته تهدیدها و تحریم‌های دشمنان را به فرصت تبدیل کند را منعکس کرد و به دشمن و بدخواهان نظام اجازه نداد که توانمندی ها و افتخارات انقلاب را وارونه جلوه دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در کنار انتشار وقایع جامعه اخبار امیدآفرین منتشر کنند، افزود: نظام اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و در بسیاری از مولفه‌ها نظیر امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و ... جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شود. این انقلاب تاثیرگذار در بسیاری از معادلات سیاسی بین‌المللی است و نباید با تضعیف نظام و سیاه‌نمایی فضای یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق کرد بلکه باید اخبار و محتواهای امیدآفرین تولید و انتشار داد.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: اگر سرعت پیشرفت کشور در برخی مقاطع گرفته می‌شود به ضعف مدیریتی و بی‌تدبیری برخی از مسئولان بر می‌گردد و اگر تصمیم گیران کشور عاقلانه و هوشمندانه فکر و تصمیم‌گیری کنند قطعا سرعت پیشرفت شتابان‌تر می شد.

وی با تاکید بر اینکه ناکارآمدی برخی مدیران مهمترین مانع پیشرفت کشور است، گفت: باید افراد متعهد، توانمند و کارآمد زمام امور را به دست بگیرند تا با تقویت بعد نظارتی بتوان موانع را از پیش رو برداشت و رضایتمندی مردم را بدست آورد.

وی در خصوص شعار امسال با عنوان تولیددانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: باید از ظرفیت ساوه به جهت استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در راستای تحقق شعار سال استفاده کرد و با بهره‌گیری از ظرفیت تحقیقاتی و پژوهشی جهاددانشگاهی و نیز افزودن رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی ساوه بتوان با ارتقای بعد علمی این شهرستان مسیر توسعه دانش بنیان را هموار کرد.

خطیب جمعه ساوه از نماز جمعه به عنوان تریبون نظام و ولی فقیه یاد کرد و افزود: تضعیف جایگاه نماز جمعه تضعیف نظام اسلامی است و باید با تقویت این تریبون زمینه تقویت نظام اسلامی را فراهم کرد.

وی افزود: باید دنبال مسئولینی باشیم که از آب، کَره بگیرند، فرصت‌ها را بشناسند و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند تا مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.اگر بداخلاقی کنار گذاشته شود و اتحاد و همدلی در بین مسئولان حکمفرما شود، اقدامات موثری برای ارتقای سطح رضایتمندی مردم صورت خواهد کرد.

او همچنین از فعالیت خبری دفتر خبرگزاری ایسنا در ساوه تقدیر کرد و خبرنگاران این خبرگزاری را افرادی متعهد و دلسوز دانست و افزود: انتشار اخبار امیدآفرین ویژگی بارز خبرنگاران خبرگزاری ایسناست و در کنار نقد منصفانه و تاثیرگذار، فضای امید و نشاط را به جامعه منتقل می کنند.

امام جمعه ساوه در حاشیه حضور در دفتر خبرگزاری ایسنای ساوه از مرکز جهاددانشگاهی این شهرستان نیز بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی این نهاد انقلابی آشنا شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!