چگونه می‌توان روزنامه ها را در ماه رمضان پرفروش کرد؟


چگونه می‌توان روزنامه ها را در ماه رمضان پرفروش کرد؟

با شروع ماه مبارک رمضان، اعضای تحریریه‌های روزنامه‌های کاغذی در کشور مراکش، گرد هم می‌آیند و برای انتخاب بهترین محتوا در این ماه با یکدیگر مشورت می‌کنند.

چگونه می‌توان روزنامه ها را در ماه رمضان پرفروش کرد؟

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از الجزیره، روزنامه‌های کاغذی در کشور مراکش هر ساله برای ماه مبارک رمضان مطالب ویژه‌ای را تدارک می‌بینند؛ به طوری که افراد روزه دار توان و حوصله خواندن آن‌ها را داشته باشند.

طبق یک سنت چندین ساله، روزنامه‌های کاغذی در مراکش، برای ماه رمضان ضمیمه‌هایی را تدارک می‌بینند و ویژه ترین و جالب ترین مطالب روزنامه را در ضمیمه‌های چند صفحه‌ای رمضانی می‌گنجانند.

روزنامه‌های مراکشی در تهیه بهترین ضمیمه‌های مخصوص ماه رمضان با یکدیگر رقابت می‌کنند و هر کدام مطالب متفاوت فرهنگی، فکری و سرگرم کننده را در این ضیمه‌های رمضانی منتشر کرده و نام خاصی را نیز برای این ضمیمه‌ها انتخاب می‌کنند. دهه هاست که این سنت در میان روزنامه‌های مراکشی رواج دارد.

عبدالحلیم العریبی، روزنامه‌نگار مراکشی که در اخبار جنایی و قضایی تخصص دارد، برای قسمت ویژه‌ای که در روزنامه‌اش برای ماه رمضان تدارک دیده شده، چند روز قبل از ماه رمضان در میان پرونده های جالبی که در دادگاه ها به چشمش می‌خورد چند تا را انتخاب کرده و سعی می‌کند جزئیات جدیدی نیز در آن ها کشف ‌کند. او هر بار یک پرونده قضائی هیجان انگیز را بررسی می‌کند.

این روزنامه نگار این روزها جزئیات ماجرای انهدام یک باند بزرگ مواد مخدر بین قاره‌ای را برای مخاطبان روزنامه‌اش به رشته تحریر درمی‌آورد و هر روز صبح قسمتی از آن ماجرا را در روزنامه مکتوب می‌کند. در این پرونده تعدادی از ماموران امنیتی و گمرک نیز دخیل بودند از این رو روزنامه نگار مراکشی، نام یکی از ماموران را برای این سلسله مطالب مستند انتخاب کرده است.

این روزنامه نگار می‌گوید، گاهی مشغله روزانه اجازه نمی‌دهد او و همکارانش جزییات پرونده‌ها و اخبار را به دقت بررسی کنند. بنابراین، ضمیمه رمضان موقعیت ویژه‌ای است که می‌توان در آن پرونده‌های بزرگ و جالب را بازنگری و با جزییات بیشتری منتشر کرد.

روزنامه «صباح» که این روزنامه نگار مراکشی در آن مشغول به کار است، سه صفحه را تحت عنوان «پانوراما رمضان» به ضمیمه‌های رمضانی اختصاص داده که قسمتی از آن را هم در اختیار عبد الحلیم العریبی قرار داده است.

چگونه می‌توان روزنامه ها را در ماه رمضان پرفروش کرد؟

یک روزنامه دیگر مغربی نیز که سه صفحه از صفحات خود را به ضمیمه رمضان اختصاص می‌دهد، مطالب مختلفی از جمله انتشار زندگی نامه شاعران را در این قسمت در دستور کار دارد.

مدیر این روزنامه هم معتقد است ضمیمه ی رمضانی به روزنامه نگاران این فرصت را می دهد که نقاط تاریکی از تاریخ که زمانی صحبت درباره آن‌ها ممنوع بوده است را در این قسمت جای دهند و درباره‌اش صحبت کنند. در واقع این ضمیمه می‌تواند جایی برای نوشتن آنچه در طول سال و یا در طول تاریخ نوشته نشده است، باشد.

به گفته روزنامه نگاران، روزنامه‌ها در رمضان با این ضمیمه‌های ویژه بیشتر دیده شده و خواندن روزنامه در این ماه در مراکش افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، روزنامه‌های کاغذی در سال‌های اخیر و درسرتاسر دنیا با بحران‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و آخرینِ آن ها هم کرونا بوده که سبب تعطیلی موقت و گاهی دائمی چندین روزنامه و نیز توزیع نامناسب روزنامه‌ها شده است. با این وجود روزنامه‌های مراکشی می‌کوشند با پایبندی به این سنت چند ده ساله، امسال نیز بتوانند با استفاده از ضمیمه‌های رمضانی، خوانندگان بیشتری را جذب روزنامه‌های خود کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟