وضعیت وخیم 52 مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس


وضعیت وخیم 52 مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس

طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون 302 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، 52 بیمار در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح شنبه ۲۷ فروردین، دو میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۱۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۲۵ هزار و ۶۶۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۹۷۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۶ هزار و ۴۴۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۷۹ هزار و ۲۴۰ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۹ هزار و ۲۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هشت هزار و ۲۱ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۵ هزار و ۸۱۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۳۷ هزار و ۹۰۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۰۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۴۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۶۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید