اعلام ویژه برنامه‌های حرم سوم در لیالی قدر


اعلام ویژه برنامه‌های حرم سوم در لیالی قدر

معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(علیهم السلام) با اشاره به درپیش بودن لیالی قدر، از پیش بینی و اجرای ویژه برنامه‌هایی برای بزرگداشت این لیالی با حضور زائران و مجاوران آن حرم مطهر، خبر داد.

حجت الله طلایی شنبه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد: همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر، همانند سال‌های گذشته، ویژه برنامه‌های مختلفی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

او افزود: این ویژه برنامه‌ها در شب‌های قدر از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در شبستان امام خمینی(ره) با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز خواهد شد و تا سحر ادامه دارد.

طلایی خاطرنشان کرد که قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد در شب‌های قدر آغاز می‌شود، گفت: برنامه سخنرانی شب‌های قدر از ساعت ۱ و ۴۵ دقیقه بامداد شروع می‌شود و پس از آن و در ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد، مراسم قرائت دعای قرآن را برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ادامه داد: شامگاه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ و در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، دعای جوشن کبیر توسط سید عباس انجوی و دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود. در ادامه حجت‌الاسلام بینا زاده، ضمن سخنرانی، دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

طلایی ادامه داد: جمعه ۲ اردیبهشت ماه، در شب ۲۱ رمضان که مصادف با شب شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) است، حاج مهدی سروری و حاج سعید خائف پناه دعای جوشن کبیر و حاج کاظم محمدی دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می‌کنند. در ادامه آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس پیرامون فضایل و مناقب مولای متقیان به ایراد سخن خواهد پرداخت و پس از آن، دعای قرآن توسط ایشان، قرائت می‌شود.

او همچنین گفت: ۴ اردیبهشت ماه، همزمان با شب ۲۳ ماه مبارک، مراسم ترتیل خوانی سوره‌های مبارکه روم، عنکبوت و دخان از ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه با نوای مهدی کشاورز برگزار می‌شود. در ادامه دعای جوشن کبیر توسط حاج خلیل نگهبان و دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود و سپس حجت الاسلام و المسلمین سید مظاهر حسینی، ضمن سخنرانی، دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی