قبل از خروج آمریکا از برجام در ایران بنز سواری مونتاژ می‌شد!


قبل از خروج آمریکا از برجام در ایران بنز سواری مونتاژ می‌شد!

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) پیش از اعمال مجدد تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام، شرکت ستاره ایران با مرسدس بنز قرارداد همکاری داشت و خودروهای بنز سواری در ایران مونتاژ می‌شد. اخیرا خبرهایی در مورد واردات 13 دستگاه خودرو سواری بنز E200 در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده بود. طبق این خبر، خودروهای سواری بنز در شش ماه... نوشته قبل از خروج...

پیش از اعمال مجدد تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام، شرکت ستاره ایران با مرسدس بنز قرارداد همکاری داشت و خودروهای بنز سواری در ایران مونتاژ می‌شد.

اخیرا خبرهایی در مورد واردات 13 دستگاه خودرو سواری بنز E200 در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده بود. طبق این خبر، خودروهای سواری بنز در شش ماه گذشته توسط شرکت زیرمجموعه گروه ایران خودرو به کشور وارد شد که این موضوع حواشی زیادی را به دنبال داشت. حالا سخنگوی شرکت ایران خودرو در این باره توضیحاتی را ارائه کرده است.

بابک رحمانی در این باره می‌گوید ثبت سفارش این خودروها مربوط به قبل از تصویب قانون ممنوعیت واردات خودرو بوده است. به گفته رحمانی، شرکت واردکننده این 13 دستگاه خودرو بنز E200 در واقع نمایندگی انحصاری واردکننده محصولات بنز آلمان بوده که کل سهام آن متعلق به ایران خودرو است.

مونتاژ خودروهای بنز سواری در ایران در دوران برجام

سخنگوی ایران خودرو افزود:

این نمایندگی، پیش از تحریم‌ها زیر نظر خود شرکت مرسدس بنز آلمان فعالیت می‌کرد و 756 دستگاه از خودروهای سواری بنز نیز در ایران تولید شد. ما این اجازه را به طور مستقیم از شرکت مرسدس بنز گرفتیم که خودروهای این شرکت توسط شرکت تجارت ستاره ایران در کشورمان تولید شوند، اما پس از اعمال تحریم‌ها نتوانستیم به این همکاری ادامه دهیم.

رحمانی خاطرنشان کرد شرکت تجارت ستاره ایران، نمایندگی رسمی بنز آلمان در کشورمان بوده و انتقال دانش فنی از سوی شرکت بنز فقط به شرکت تجارت ستاره ایران انجام شده است. اکنون نیز این شرکت درخواست دارد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکتی دانش بنیان ثبت کنند.

گفتنی است غلامرضا رزازی، مدیرعامل شرکت ستاره ایران در سال 1396 از سرمایه‌گذاری جدید در خط تولید بنز در ایران خبر داده بود و گفت برای تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران با دایملر (مرسدس بنز) به توافق رسیدیم و برای سال 97 برنامه واردات 5 هزار دستگاه بنز را داریم که در تنوع و تیپ‌های مختلف خواهد بود. به گفته رزازی، در قرارداد جدید ستاره ایران و دایملر، واردات 11 تیپ انواع بنز تایید شده بود.

بنابراین قبل از خروج آمریکا از برجام، علاوه بر این که محصولات بنز به ایران وارد می‌شد، خط مونتاژ خودروهای سواری این کمپانی مطرح آلمانی نیز توسط شرکت ستاره ایران احداث شده بود و بر همین اساس محصولاتی هم روانه بازار کشورمان شد، اما متاسفانه پس از اعمال مجدد تحریم‌ها این همکاری خاتمه یافت و اکنون فقط خودروهای چینی هستند که در ایران مونتاژ و عرضه می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات