لیست مهم ترین تجهیزات استریم از نگاه فروشگاه اگزو


لیست مهم ترین تجهیزات استریم از نگاه فروشگاه اگزو

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید استریم را آغاز کنید، بهتر است پیش از هرچیز ابزارهای مورد نیاز خود را بررسی کنید تا بتوانید به بهترین شکل این کار را آغاز کنید.

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید استریم را آغاز کنید، بهتر است پیش از هرچیز ابزارهای مورد نیاز خود را بررسی کنید تا بتوانید به بهترین شکل این کار را آغاز کنید.

تجهیزات استریم بسیار متفاوت هستند و شاید در ابتدا برای شما صرفه اقتصادی نداشته باشند اما خوب است بدانید که راه‌اندازی تجهیزات استریم در هر شرایطی هزینه‌بر و کمی گران است.

اگرچه حتی استریمرهای بزرگ و معروف هم کار خود را از حداقل‌ها آغاز کردند اما بعضی از این تجهیزات به گونه‌ای است که با کمی دقت و آینده‌نگری می‌توانید با هزینه کمتر، کیفیت مناسبی را تهیه کنید.

در این مقاله از اگزو مهم‌ترین تجهیزات استریم را که برای شروع کار به آن‌ نیاز دارید معرفی می‌کنیم.

بهترین ابزارهای موجود برای راه‌اندازی استریم

پیش از آن‌که بتوانید بهترین تجهیزات استریم را انتخاب کنید، باید بدانید که یک سیستم حداقلی یا متوسط برای استریم شامل چه مواردی است:

تجهیزات صوتی/تصویری: برای تهیه موارد مورد نیاز استریم؛ کارت کپچر: برای اتصال یک دوربین غیر یو اس بی به سیستم؛ انکودر (Encoder): برای جمع‌بندی اطلاعات ورودی و ارسال آن به یک پلتفرم، وبسایت یا شبکه؛ کانکشن پایدار به اینترنت: برای انتقال داده به مقصد؛ کامپیوتر، و سایر وسایل مورد نیاز؛ یک سرویس‌دهنده استریم: به عنوان یک مقصد و ارائه‌دهنده خروجی.

این ابزارهای استریم به عنوان پیش‌نیازهای اولیه یک سیستم پخش آنلاین هستند که می‌توانید آن را در خانه یا محل کارخود قرار دهید.

در ادامه به معرفی بهترین تجهیزات استریم می‌پردازیم.

1-تجهیزات صوتی

بدون شک یکی از ابزارهای مهم برای استریم، میکروفون است که با همراهی هدفون‌ تکمیل می‌شود. در ادامه چندمورد از بهترین میکروفون و هدست‌ها را برای استریم معرفی می‌کنیم.

لیست مهم ترین تجهیزات استریم از نگاه فروشگاه اگزو

میکروفون Elgato Wave 3

این میکروفن یک میکسر مجازی است که به لطف نرم افزار Wave Link به شما این امکان را می‌دهد که ترکیب میکروفون و حداکثر هشت کانال صوتی اضافی را تنظیم کنید.

این ویژگی برای استریم عالی است، زیرا صدای بازی، هشدارهای سابسکرایبرها، موسیقی و هر چیز دیگری که روی رایانه شخصی شما اجرا می‌شود بسیار متعادل است. علاوه بر این شما می‌توانید تنظیمات صوتی خود را در حین استریم با یک ضربه کنترل کنید.

هدست مدل Logitech G433 7.1 Wired

هدست لاجیتک با صدای متعادل و طراحی همه کاره برای استفاده در استریمینگ است. این هدست دارای یک میکروفون جداشدنی، یک کابل AUX و همچنین یک دانگل USB/هدست برای رایانه‌های شخصی است.

2-کپچر کارت

کپچر کارت داده‌های یک استریم ویدیویی را برای پردازش به کامپیوتر می‌فرستد و سپس از روند انتقال (Passthrough) پشتیبانی می‌کند که سینگال همزمان در مانیتور قابل مشاهده باشد. از آن‌جا که فرآیند ارسال استریم به ویدیو و به کامپیوتر اهمیت بسیار بالایی دارد که از کپچر کارت مناسبی استفاده کنید.

کپچر کارت مدل Elgato HD60 X

این کپچر کارت از فیلمبرداری گیم پلی 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه یا حداکثر ۱۰۴۴ با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. با این کپچر کارت می‌توانید از HDR و وضوح کامل و نرخ فریم تا 4K60 به عنوان روند انتقال استفاده کنید.

الگاتو از نرخ نوسازی متغیر (VRR) نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند گزینه مناسبی برای استریم باشد. علاوه براین، کوچک و سبک است، بنابراین نیازی نیست نگران یک کارت کپچر حجیم در کنار سیستم خود باشید.

3-انکودر

انکودر یک ابزار بی‌نظیر است که به شما کمک می‌کند تا جهان کاملا متفاوتی از آن‌چه که وجود دارد را به مخاطبین خود ارائه دهید. شما می‌توانید به کمک انکودر فایل‌های ویدیویی خود از یک فرمت به فرمتی دیگر را تبدیل کنید.

به‌طور مثال، تبدیل فایل‌های ویدیویی RAW از یک دوربین به فایل دیجیتال از طریق انکودرها انجام می‌گیرد و شما می‌توانید فایل‌های ویدیویی را فشرده کنید و کیفیت آن‌ها را دست نخورده نگه دارید.

4- اینترنت

یکی از چالش‌های بزرگی که استریمرها در ایران با آن مواجه هستند، موضوع سرعت و کیفیت اینترنت است. به دلیل محدودیت پهنای باند سرویس‌های ADSL2+ برای استریم مناسب نیستند. شما می‌توانید از مودم‌های جیبی، مودم‌های نسل 4 یا بالاتر، سرویس‌های VDSL و P2P استفاده کنید.

5-کامپیوتر و وسایل مورد نیاز آن

برای انجام استریم انتخاب نوع کامپیوتر تفاوت چندانی ندارد و با یک پی سی متوسط نیز می‌توانید استریم کنید؛ اما وسایلی مانند وبکم و کیبورد برای شما ضروری است.

وبکم Elgato Facecam

وبکم الگاتو یکی از بهترین وبکم‌هایی بوده که برای استریم مناسب است. این وبکم در نور کم یا زیاد محیط، کیفیت تصویر را حفظ کرده و دوربین آن از سنسور STARVIS سونی استفاده می کند. این وبکم فوکوس ثابت دارد و این به استریمرها کمک می‌کند تصویر بهتری (خصوصا هنگامی که حرکت می‌کنند) داشته باشند.

کیبورد مدل Logitech MX Keys

لاجیتک یکی از برند‌های معروف تولیدکننده کیبورد است. این کیبورد کاملاً گرد است و عملکرد بسیار خوبی را برای استریم ارائه می‌دهد. این صفحه کلید با یک قاب فلزی جامد ساخته شده و حتی دارای نور پس زمینه سفیدی است تا بتوانید کلیدها را در تاریکی راحت‌تر ببینید.

موس تسکو GM790

موس‌های گوناگونی در بازار وجود دارند که می‌توانید براساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی از این محصولات قدرتمند، موس تسکو است. این موس یک محصول فوق حرفه‌ای بوده که میزان دقت آن برابر با ۱۶۰۰۰ dpi است. جنس نرم کابل این مدل به همراه نورپردازی RGB تعبیه‌شده در آن، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

6- سرویس استریم

بازار پلفترم‌های استریم روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود. بسیاری از شرکت‌های معروف مانند اینستاگرام، فیسبوک، Twitch، YouTube و ... این امکان را می‌دهند که از طریق آن‌ها به استریم بپردازید.

ابزارهای جانبی برای استریم

قطعات جانبی زیادی مانند پرده سبز، سافت لایت و ... وجود دارند که برای آسان‌تر کردن یا بهبود بخشیدن فرآیند استریم تولید شده‌اند. شما می‌توانید به مرور زمان و با پیشرفت کار خود، پس از مدتی هرکدام از آن‌ها را که مورد نیازتان است، تهیه کنید. یکی از مهم‌ترین این ابزارها، استریم دک است.

با کلیک بر روی لینک https://exo.ir/category/streaming می‌توانید اقدام به خرید انواع تجهیزات استریم کنید.

Elgato Stream Deck

استریم دک به شما امکان می‌دهد تا کارهایی مانند فشار دادن دکمه برای تغییر دوربین، جابه‌جایی بین صحنه‌ها، بی‌صدا کردن خود و... را به سادگی انجام دهید. استریم دک الگاتو تمامی ابزارهای موردنیاز شما را در خود ادغام کرده است تا بتوانید به‌طور خودکار صحنه گیم، فایل‌های تصویری، عکس، صدا و فایل‌های اجرایی را شناسایی و تنظیم کنید.

جمع‌بندی

لیست مهم ترین تجهیزات استریم از نگاه فروشگاه اگزو

اگر می‌خواهید یک استریمر حرفه ای شوید، باید بهترین تجهیزات این کار را تهیه کنید. به همان اندازه که درک اجزای کلیدی برای استریم اهمیت دارد، انتخاب تجهیزات مناسب نیز حیاتی است.

شرکت‌های بزرگی مانند تسکو، لاجیتک، الگاتو، ایسوس و کولر مستر برخی از برند‌های نام آشنایی هستند که می‌توانند انتخاب مناسبی برای تجهیزات استریم شما باشند.

برای خرید لوازم استریم گیمینگ می‌توانید با کارشناسان ما در واحد فروش اگزو تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی قیمت لوازم استریم گیمینگ جدیدترین تجهیزات استریم موجود در ایران را نیز ببینید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی