رایحه گیاهان چه تأثیری بر درمان دارد؟


رایحه گیاهان چه تأثیری بر درمان دارد؟

یک محقق طب سوزنی رایحه‌درمانی را یک شیوه تلفیقی مورد توجه درمانگران تعریف کرد و گفت: رایحه‌درمانی تأثیر بسیار قابل توجهی بر روی نقاط جذب و جریان انرژی در هفت شاهراه‌ مرکز دریافت انرژی در بدن دارد.

الهه حاجی صادقی در گفت‌وگو با ایسنا به رایحه درمانی اشاره و در توضیح این روش درمانی، اظهار کرد: رایحه‌ها موجب تقویت فرکانس امواج شده و در هماهنگ کردن امواج و میدان‌های انرژی و همچنین تحریک این امواج از طریق تقویت فرکانس‌هایشان نقش به‌سزایی دارند.

وی رایحه درمانی را یک شیوه تلفیقی مورد توجه درمانگران تعریف کرد و افزود: رایحه درمانی تأثیر بسیار قابل توجهی بر روی نقاط جذب و جریان انرژی در هفت شاهراه‌ مرکز دریافت انرژی در بدن دارد.

به گفته این متخصص طب سوزنی، این پدیده همین‌طور در مورد فرکانس‌های اصوات نیز صدق می‌کند و در موسیقی درمانی به‌خصوص در افرادی که در مراحل آغازین دریافت انرژی هستند و نمی‌توانند نیرو را به‌طور کامل جذب کنند، کمک فراوانی می‌کند.

رایحه روغن معطر گل رز

حاجی صادقی در توضیح چند رایحه خاص و خواص درمانی آنها، تصریح کرد: رایحه روغن معطر گل رز برای درمان بیماری‌های قلبی ماساژ رفلکسی، گشودن انسدادهای مراکز جذب انرژی قلب و شاهراه قلب بسیار مؤثر است. اگر بیمار در بصری کردن رنگ صورتی در پروسه درمانی دچار مشکل می‌شود، می‌توان با رایحه روغن معطر گل رز در اتاق معالجه کمک فراوانی کرد.

رایحه روحبخش و تازه لیمو

وی ادامه داد: رایحه روحبخش و تازه لیمو برای ماساژ رفلکسی منطقه جذب انرژی ناف بسیار موثر است. رایحه لیمو تحریک‌کننده ترشحات اسید فسفریک در کبد است، این چرخه تحریک و ترشح آنزیم‌ها برای فعل و انفعالات شیمیایی موجب انرژی‌رسانی به بدن می‌شوند. در فرآیندهای متابولیسمی بسیار مهم است. تأثیر این رایحه، بازکننده گره‌های موجود در شاهراه‌های جریان انرژی ناف بوده و از این طریق موجب گشایش درهای بسته ضمیر ناخودآگاه می‌شود.

رایحه گیاه اسطوخودوس

این محقق، در توضیح رایحه گیاه اسطوخودوس، گفت: بیمار را تشویق کنید که خود را در یک پَر از گیاه اسطوخودوس تصور و روح خود را در آنجا آزاد کند. این رایحه برای کمک به رفع بسیاری از بیماری‌ها مفید است و حس خوبی به انسان می‌دهد.

رایحه میخک

حاجی صادقی، رایحه میخک یکی دیگر از روغن‌ها یا اسانس‌های طبیعی در روش رایحه درمانی معرفی کرد و گفت: در این روش درمانی می‌توانید از اسانس میخک برای بی‌حس کردن درد بدن استفاده کنید. از آنجایی که روغن میخک نوعی داروی بی‌حسی است، به درمان دندان درد کمک می‌کند. همچنین این اسانس یک داروی ضد اسپاسم، درمان حالت تهوع و جلوگیری از نفخ معده نیز است. روغن میخک خاصیت ضدمیکروبی، آنتی‌اکسیدانی و ضدقارچی دارد.

رایحه اکالیپتوس

وی اضافه کرد: همچنین رایحه اکالیپتوس، تأثیر زیادی در درمان خانگی سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد. به این صورت که به تخلیه مجاری تنفسی کمک می‌کند. روغن اکالیپتوس اغلب با نعناع فلفلی ترکیب می‌شود. روش مصرف هم به‌صورت استنشاق است که باید در یک کاسه آب جوش بریزید، سپس آن را تنفس کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات