شهرستان ملایر در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت


شهرستان ملایر در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: بر اساس اعلام آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور، این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون باید همچنان در اولویت مردم باشد.

«حسین فارسی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرایط کنونی در صورت سهل‌انگاری و عادی‌انگاری همه گیری ویروس کرونا شکننده و بدتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به اجرای ضوابط بهداشتی و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا الزامی است، افزود: تزریق واکسن به ویژه دُز سوم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای همه شهروندان لازم است و نباید با عادی‌انگاری، وارد وضعیت قرمز و خطرناک شویم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون و ضوابط مربوط به رنگ‌بندی کرونا همچنان اعمال می‌شود، گفت: تمامی آیین‌های ویژه شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان و برگزاری هرگونه تجمع منوط به وضعیت رنگ بندی کرونا است.

فارسی تاکید کرد: هیات‌های مذهبی که قصد برگزاری مراسم‌ شب های قدر را دارند، باید نسبت به برگزاری این آیین‌ها نظارت کامل را داشته باشند و اجرای مراسم باید در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: چنانچه مراسم شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان در فضاهای بسته برگزار می‌شود باید با ظرفیت ۵۰ درصد باشد که در غیر اینصورت اجازه برگزاری مراسم داده نخواهند داشت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای مردم این شهرستان و تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.

فارسی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید در راستای اقناع‌سازی، ترویج و تبلیغ تزریق نوبت‌های مختلف واکسن کرونا توسط اقشار مختلف مردم اهتمام جدی داشته باشیم تا وارد پیک‌های بعدی کرونا نشویم.

وی ادامه داد: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان ملایر در حال حاضر پنج بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع)، ۶ بیمار در بیمارستان دکتر غرضی و حدود هشت بیمار در بیمارستان مهر ملایر بستری هستند و خوشبختانه با اجرای طرح واکسیناسیون، میزان مرگ و میر و بستری بیماران کرونایی کاهش یافته است.

وی گفت: تعداد بیماران سرپایی کرونا در بیمارستان‌های ملایر در حال افزایش است و مردم باید موارد بهداشتی را در دورهمی‌های فامیلی، تجمع‌ها و برگزاری مراسم‌های ویژه ماه مبارک و شب‌های قدر به جد رعایت کنند.

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، کبودرآهنگ در وضعیت قرمز، بهار، ملایر و نهاوند در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های همدان، تویسرکان، اسدآباد، رزن و درگزین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه کسی نقش بازیگر زیبای "بر باد رفته" را بازی خواهد کرد؟