ماموریت بالگردهای بدون سرنشین روسیه


ماموریت بالگردهای بدون سرنشین روسیه

ارتش اوکراین اعلام کرده که نیروهای روس از بالگردهای بدون سرنشین خود برای شناسایی پدافند هوایی اوکراین استفاده می‌کنند.

ارتش اوکراین اعلام کرده که نیروهای روس از بالگردهای بدون سرنشین خود برای شناسایی پدافند هوایی اوکراین استفاده می‌کنند.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» نیروهای اوکراینی روز چهارشنبه مدعی شدند که یک بالگرد بدون سرنشین روسی را توسط سامانه موشکی «استار استریک» ساخت انگلیس سرنگون کردند. برخی شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از لاشه این نوع بالگرد روسیه منتشر کردند.

ارتش روسیه اکنون از این سامانه‌ها برای شناسایی مواضع نیروهای پدافند هوایی اوکراین استفاده می‌کند. این بالگرد با وزن برخاست بیش از ۳۱۵ کیلوگرم با یک ایستگاه کنترل زمینی در ارتباط است.

ارتش اوکراین به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتری از بالگرد بدون سرنشین روسیه اشاره نکرده است.

در رویدادی مرتبط با تحولات روسیه و اوکراین، رسانه‌ها روز سه شنبه گزارش کردند که ارتش روسیه قصد دارد جدیدترین سامانه موشکی «اس-۴۰۰» را همراه با سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰» در منطقه «بلگورود» در مرز با اوکراین مستقر کند.

به نوشته وبگاه «دیفنس اکسپرس» به نقل از گزارش روزانه ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در ۱۹ آوریل (سه شنبه ۳۰ فروردین)، هدف اصلی روسیه از استقرار این سامانه‌های موشکی پوشش پست‌های بازرسی و تقویت لایه‌های پدافند هوایی برای یگان‌های جلوتر است. تقویت پدافند هوایی می‌تواند به عوامل متعددی از جمله تلاش برای شکست دادن نیروی هوایی اوکراین در منطقه باشد.

ماموریت بالگردهای بدون سرنشین روسیه

دیفنس اکسپرس نوشت، سامانه اس-۴۰۰ ایستگاه راداری بسیار قوی‌تر و موشک‌های ضد هوایی دوربرد جدیدتر نسبت به اس-۳۰۰ دارد. این نشریه نوشت، سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ یکی از معدود تسلحیات نظامی روسیه است که هنوز توسط ارتش اوکراین در طول جنگ تصرف یا منهدم نشده است.

اس-۴۰۰، نسل جدید سامانه پدافند هوایی روسیه است. طبق گفته روس‌ها، برد آن حداقل دو بار بیشتر از برد «ام‌آی‌ام-۱۰۴پاتریوت» ساخت آمریکاست. به گفته منابع روسی اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به‌طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به‌طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع جنگنده، موشک‌های کروز و بالستیک باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج