احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه برگزار شد


احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه برگزار شد

قم- ایرنا - آیین احیای شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان بامداد شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم در حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) در دومین شب از شب‌های پرخیر و برکت قدر با حضور گسترده و پرشور در شبستان امام (ره) و سایر صحن‌ها و رواق‌های حرم بانوی کرامت، در فضایی سرشار از معنویت، دعای پرفیض جوشن کبیر را زمزمه، و با ندای العفو العفو و قرار دادن قرآن بر سر از خداوند طلب آمرزش کردند.

این آیین با ذکر مصیبت شهادت جانسوز امیرالمومنان حضرت علی (ع) همراه بود، و دوستداران خاندان عصمت و طهارت برای مظلومیت آن امام همام اشک ماتم ریختند.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس فرمایش قرآن کریم و روایت‌های بزرگان، نباید از فضل و رحمت و بخشش خدا ناامید شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با تاکید بر پشیمانی از گناهان گفت: اگر با انجام دادن یا انجام ندادن عملی، مرتکب گناه شدیم باید جبران کنیم و تنها در صورتی توبه قابل پذیرش است، که قصد بازگشت نداشته باشیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر در زمینه‌های اخلاقی، اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی مرتکب خطایی شویم، باید توبه کنیم.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: در جایی که باید تبلیغ و ترویج دین، امر به معروف و نهی از منکر، رعایت عفاف و حجاب، برخورد با ناهنجاری‌ها و مفسدان انجام می‌دادیم، ولی این وظایف را به جا نیاوردیم، توبه و ابراز پشیمانی ضروری است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت شب قدر خاطرنشان کرد: در این شب سرنوشت جهان و انسان‌ها مشخص، و به امضای امام زمان (عج) می‌رسد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه رحمت خدا در ماه رمضان بیش از ماه‌های دیگر است بیان داشت: برخی از علما و فقیهان فتوی دادند که یاس از رحمت خدا از گناهان کبیره است، چرا که خدا وقتی چیزی را نهی می‌کند، مردم حق ندارند، عکس آن را انجام دهند، خدا فرموده از رحمت من مایوس نشوید./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا