دروازه‌های درگه رحمت الهی گشوده است


دروازه‌های درگه رحمت الهی گشوده است

کرمانشاه -ایرنا- قدری دیگر از راه رسید، شب‌هایی طلایی برای رهایی از ناپاکی و آراستگی به پاکی، شب‌هایی که درگه رحمت الهی گشوده است و فاصله زمین تا آسمان اندک است و شب تجلی خلافت خلیفة الله است.

شب های قدر باید با ناله و تضرع و استغفار همراه باشد در این شب مهماندار ما خدای سبحان است همواره مهماندار به اکرام مهمان می پردازد که یک فرصت طلایی است و باید هم خواهان سال خوب به همراه آمرزش گناهان باشیم و هم از اشتباهات سال گذشته پشیمان شده و طلب استغفار کنیم.

این شب که وجودش بهانه ای برای آمرزش گناهان است، غنیمتی برای رهایی از معصیت و گناه است و همانطور که از کار خطا لذت برده ایم باید در زمان استغفار جسم را برای توبه کردن به زحمت انداخت.

در این شب دستان رحمت الهی باز باز است و تنها گوشه نظری، ضامنی می شود برای رهایی از ناپاکی و داشتن یک تقدیر سعادتمندانه...

اصل این است که انسان در این شب برای لحظاتی نیز شده از خواب غفلت بیدار شود و دلش را احیا کند و حیات ببخشد و اگر انسان بتواند با خود خلوتی کند و با عبادات و نماز و دعا عروجی حاصل کند و طهارتی کسب کند توانسته است در حد خود شب قدر را احیا کند.

طنین ناله های «الهی العفو» در مساجد، تکایا و کوچه پس کوچه های شهر دیندار کرمانشاه به همراه عزاداری برای ارباب صبر و دینداری، از جاذبه های معنوی شب های قدر است، و کرمانشاهیان نیز همانند دیگر نقاط کشور هر سال شب های قدر را به امید قدر شناختن منزلت و معرفت و آمرزش گناهان به صبح می رسانند.

اوج همه فضیلت ها در شب ها و روزهای قدر است همانطور که قرآن می فرماید؛« و تو چه می دانی که شب قدر چیست شبی که برابری می کند با هزار ماه بلکه برتر از آن است»

در این شب، باطن و حقیقت قرآن بر قلب نازنین پیامبر رحمت(ص) نازل شده است، شبی که ارتباط تنگاتنگ با ولایت دارد و فرشتگان الهی بر قلب و پیشگاه مطهر ولی و حجت خدا فرود می آیند و مقدرات یکسال بندگان خدا را به محضر ولی الله اعظم حضرت بقیه الله علیه السلام تقدیم می کنند.

بی شک حسابی در کار بوده که شهادت مرد ولایت و امامت علی(ع) مظهر خلافت خدا در این شب ها رخ میدهد، یادمان نرود که حقیقت دین معرفت امام است و شب قدر تنها شب نزول قرآن نیست، شب تجلی خلافت خلیفة الله است و خلافت او در این شب تجلی پیدا می‌کند.

علی علیه السلام خود قرآن ناطق بود و در شب نزول قرآن، بدست بدترین و شقی ترین خلق خدا، در محراب عبادت و به هنگام نماز و در حال سجده ضربت خورد و محراب و سجاده به خون مبارکش رنگین گردید و فریاد فزت و رب الکعبه او در افلاک پیچید، و ما در سوگ امامی مهربان و پدری دلسوز نشسته ایم که در علم و تقوا و یاری رسانی دین خدا و عمل به احکام قرآن، بهترین بود و عدالت بی نظیرش مسبب شهادت مظلومانه اش شد.

تببین شخصیت امیرالمومین (ع) در ابعاد مختلف همچون قدرت، حکومت و سیره مدیریتی در این شبها علاوه براینکه موجب شناخت بهتر مردم با این شخصیت برتر می شود بلکه می توان از این سیره برای رفع مشکلات و حل مسائل روز استفاده کرد.

درود خدا و جمیع انبیا و فرشتگان ارض و سماء بر وجود نازنین و روح مقدسش، هنگامیکه زاده شد و زمانی که این کره خاکی را به قدوم مبارکش زینت داد و زمانی که عاشقانه و عارقانه به سوی معبود خود شتافت و ما و این کره خاکی را در ظلمت و غم یتیمی تنها گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات