یادواره امامان جمعه شهید و فقید کازرون برگزار شد


یادواره امامان جمعه شهید و فقید کازرون برگزار شد

شیراز - ایرنا- آیین بزرگداشت دو شهید محراب کازرون و مرحوم آیت اله اسد الله ایمانی امام جمعه فقید شیراز و کازرون با حضور اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این آیین که دوشنبه شب با حضور مردم ، خانواده معظم شهدا و جمعی از مسولین استان فارس در مصلای جمعه کازرون برگزارشد ، نماینده ولی فقیه دراستان فارس وامام جمعه شیراز درسخنانی باگرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ایمانی و شهیدان دانشجو و خرسند و با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت : تلاش ما این است که این همایش در سطح ملی برگزار شود.

آیت اله لطف الله دژکام با اشاره به خدمات ارزنده مرحوم آیت الله ایمانی در احیای حوزه های علمیه در شهرستان کازرون و بوشهر و شیراز اضافه کرد: احداث حوزه علمیه صالحیه کازرون ساخت حوزه علمیه بوشهر و ساخت چندین حوزه علمیه درمدت ۱۰ سال در شیراز یک حرکت بزرگ و تحول درحوزه های علمیه در این مناطق بود.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس اظهار داشت : ساماندهی امور ۸۰۰ طلبه و احداث ۴ تا ۵ حوزه علمیه در شیراز از خدمات مرحوم آیت اله ایمانی است که همواره ماندگار خواهد بود.

امام جمعه شیراز افزود: تفسیر قران آیت الله ایمانی زبان زد بود ، امروز گرامی میدا ریم یاد و خاطره آنهایی که اهل تفسیر قران بودند و کسانیکه نماز برپا داشتند البته همه علما بسیار بزرگ هستد اما وظیفه آنهایی که نماز جمعه پرپا کردنداز جمله شهید دانشجو و شهید خرسند سنگین تربود.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس در پایان سخنان خود خطاب به مسولین استان یاد آورشد: کازرون شایسته حمایت بیشتر است از معاونت سیاسی استاندا ری و دیگرمسولین می‌خواهم با رونق بخشیدن به تولید در شهرستان کازرون ، این شهرستان را به جایگاهی برسانند که جزو شهرهایی باشد که مقصد تجارت ، گردشگری اهل علم قرار گیرد و بیشتر خدمات در آن ارایه گردد.

آیت الله دژکام به برخی از ظرفیت های توسعه در شهرستان کازرون هم اشاره کرد و در ادامه افزود: به وجود آثار بجا مانده از دوران گذشته از جمله نقش برجسته های دوران ساسانی که افتخار ایران است باید بیشتر توجه داشت ، باید برای خودمان و کشور این آثار نگهداری شود ، این آثار هویت ایرانی اسلامی است که باید نگهداری شود ، استفلال ما بر پایه هویت اسلامی ایرانی است و باید ارچ نهاده شود.

در این مراسم پس از خیر مقدم حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون سرود مالک اشتر اجرا شد.

در پایان این مراسم که با نماز جماعت مغرب همراه بود از خانواده شهیدان دانشجو و خرسند و خانواده مرحوم آیت اله ایمانی قدردانی شد.

شهید حجه الاسلام شیخ عبدالرحیم دانشجو اولین رییس دادگستری شهرستان کازرون پس از انقلاب و امام جمعه این شهرستان در مرحله سوم سوء قصد در روزهای آخر ماه مبارک رمضان با زبان روزه در سال ۶۰ هنگام بازگشت از مسجد امام حسین (ع) در خیابان شریعتی کازرون و در نزدیکی منزلش توسط دو نفر موتور سوار منافق مورد هدف سه گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید .

شهید حجه الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهید کازرون ۸ خرداد ۱۳۹۸ همزمان با ماه مبارک رمضان مقابل منزلش مورد حمله با چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه فقید شیراز و کازرون ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ به دنبال عمل ناموفق پیوند کلیه در شیراز درگذشت.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...