اقلید فارس از قرائت‌خانه استاندارد در حوزه کتابخوانی بی‌بهره است


اقلید فارس از قرائت‌خانه استاندارد در حوزه کتابخوانی بی‌بهره است

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان اقلید در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: شهر اقلید از یک سالن قرائت خانه استاندارد در مکان مناسب بی بهره است و رفع این مشکل، نیازمند بررسی و اقدام جدی است.

شهرام منصوری شامگاه چهارشنبه در جلسه ای با حضور اعضای انجمن و مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان اقلید افزود: اهمیت به کتاب به عنوان یک ثروت و اندوخته بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در سال های پیشین زیرساخت‌های لازم جهت توسعه کتابخوانی مهیا نشده است و لازم است بیش از گذشته در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش دوچندان صورت گیرد.
منصوری در تشریح مصوبات این جلسه گفت: پیگیری مشکلات کتابخانه در حال احداث شهر با مدیر کل مسکن و شهرسازی استان فارس، تسریع در جهت حل مشکلات مالی بین کتابخانه ها و شهرداریهای بخش های شهرستان انجام خواهد شد.
فرماندار اقلید ادامه داد: همچنین توجه به جذب اعتبار خیرین در توسعه کتابخانه ها، تلاش در ایجاد کتابخانه در روستاهای آسپاس، بکان و امامزاده اسماعیل(ع) به جهت مسافت زیاد با مرکز شهرستان و پیگیری کتابخانه دیجیتال برای علاقه‌مندان استفاده در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی اقلید نیز در این جلسه گفت: فعالیت کتابخانه ها در سال ۱۴۰۰ به علت شرایط کرونایی با محدودیت هایی روبرو بود که امسال فرآیند بهتری را نسبت به سال گذشته آغاز کرده است.
صدیقه شریفی ادامه داد: در این شهرستان ۱۱ کتابخانه عمومی وجود دارد که ۲ کتابخانه در حوزه شهری، ۳ کتابخانه در بخش ها، ۵ کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار است.
وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقلید با ۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع فضای کتابخانه و ۳هزار و ۳۱۷ عضو فعال با بهره‌مندی از ۱۵۳ هزار و ۹۵۶ جلد کتاب در حال خدمت رسانی به دوستداران کتاب است.
وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه ها ردیف بودجه دولتی ندارد افزود: در سال گذشته، شهرداری اقلید مبلغ ۱۰۸ میلیون تومان از درآمد نیم درصد شهرداری به کتابخانه اقلید پرداخت کرده است.
شریفی افزود: کتابخانه «صالحین» در شهر حسن آباد کتابخانه «بهارستان» در شهر دژکرد و کتابخانه «فرزانگان» در شهر سده با مدیریت بخشداران، دارای انجمن کتابخوانی نیز هستند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟