وزیر فرهنگ: طالب‌زاده جریان فکری جدیدی در حوزه مقاومت ایجاد کرد


وزیر فرهنگ: طالب‌زاده جریان فکری جدیدی در حوزه مقاومت ایجاد کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقدان زنده یاد نادر طالب زاده را ثلمه جبران ناپذیر برای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت دانست و گفت: وی با آشنایی عمیق با فرهنگ غرب به خوبی توانست نقاط ضعف آنها را برجسته و جریان فکری جدید را در حوزه مقاومت ایجاد کند.

وزیر فرهنگ: طالب‌زاده جریان فکری جدیدی در حوزه مقاومت ایجاد کرد

به گزارش ایران اکونومیست، محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه - ۱۱ اردیبهشت - در حاشیه تشییع پیکر مرحوم نادرطالب زاده با تسلیت درگذشت این مستند ساز، تهیه کننده و کارگردان کشور گفت: زنده یاد طالب زاده در جریان سازی میان افرادی که در جبهه حق بر نقد جبهه طاغوت حرکت کرده بودند کار کم نظیر و بزرگی انجام داده بود.

عضو کابینه دولت مردمی به آشنایی عمیق زنده یاد طالب زاده با فرهنگ غرب اشاره کرد و گفت: او به خوبی توانست نقاط ضعف آنها را برجسته کرده و جریان فکری جدید را در حوزه مقاومت ایجاد کند.

اسماعیلی تاکید کرد: فقدان این مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما و فعال در حوزه مقاومت ثلمه جبران ناپذیر است؛ از خداوند متعال مسئلت می کنم به برکت خون شهدا برکت اخلاصی که حاج نادر داشت تربیت یافتگان انقلاب اسلامی بتوانند با الگو پذیری از وی، جای او را پُر کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، نادرطالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.

وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار داشت در جنگ بوسنی نیز شرکت کرد. وی نهم اردیبهشت در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری نادر طالب زاده در قطعه شهدای فاطمیون بهشت زهرا (س) برگزار شد و پیکر این هنرمند انقلابی در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی (قطعه ۲۹) آرام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟