بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شغلی


بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شغلی بیوگرافی و سوابق حجت الاسلام محمدمسلم وافی پدر پرجمعیت‌ترین خانواده ایرانی و همسر و فرزندانش + عکس های حجت الاسلام محمدمسلم وافی پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی تا سوابق شغلی و فعالیت ها و زندگی شخصی حجت الاسلام محمد مسلم وافی […] نوشته بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی...

بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شغلی

بیوگرافی و سوابق حجت الاسلام محمدمسلم وافی پدر پرجمعیت‌ترین خانواده ایرانی و همسر و فرزندانش + عکس های حجت الاسلام محمدمسلم وافی پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی تا سوابق شغلی و فعالیت ها و زندگی شخصی حجت الاسلام محمد مسلم وافی یزدی تا مصاحبه و ماجرای ازدواج در ۱۵ سالگی و حواشی زندگی وی را در ادامه میخوانید

بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شغلی

زندگینامه و بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی یزدی

حجت الاسلام محمدمسلم وافی یزدی پدر پرجمعیت ترین خانواده جوان ایرانی متولد سال ۱۳۶۰ بوده و به دلیل داشتن ۱۳ فرزند و جوانترین پدر مشهور است. آقای وافی در حال حاضر در حوزه علمیه مشغول تحصیل است و در عین حال مسئولیت گروه جهادی فرهنگی روایتگران نور را برعهده دارد که طلبه‌هایی را به استان‌های گوناگون اعزام می‌کنند.

حجت الاسلام وافی طلبه ای که به پدر پرجمعیت‌ترین خانواده ایرانی معروف شده است و دارای ۸ دختر و ۵ پسر است که دو دخترش در سن ۱۵ سالگی ازدواج کردند و خودش نیز وقتی ۱۵ سال داشت ازدواج کرده است.

خانواده حجت‌ الاسلام محمد مسلم وافی یزدی لقب پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند.

٢ دختر بزرگ این خانواده در حدود ١٤ سالگی ازدواج کرده‌اند و حالا این خانواده دو داماد و دو نوه نیز دارد.

بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شغلی

ازدواج در ۱۵ سالگی

محمد مسلم پانزده سال داشت که با همسرش که یک سال‌ونیم با او تفاوت سنی دارد، ازدواج کرد.

او درباره تعداد فرزندانش گفته: «فرزندان هدیه‌ای از سوی خداوند هستند» و خود را با داشتن این تعداد فرزند خوشبخت معرفی می‌کند و ازدواج در سن بالا را نمی پسندد

خانواده پر جمعیت

حجت الاسلام وافی در خانواده ای پر جمعیت به دنیا امده و دارای ۱۹ خواهر و برادر است و پدر و مادرش نیز در سن ۱۵ و ۱۶ سالگی با هم ازدواج کردند.

بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شغلی

سوابق شغلی و فعالیت های حجت الاسلام محمدمسلم وافی

حجت الاسلام محمدمسلم وافی یزدی طلبه جوان، توانسته رتبه سوم مقطع دکتری در رشته امنیت ملی را از دانشگاه عالی دفاع کسب کند و علاوه بر این که نماینده مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است یک موسسه تخصصی به نام اندیشه کوثر تاسیس کرده تا بتواند با همکاری دلسوزان و فعالان حوزه فرزندآوری و جمعیت، دلایل ضرورت فرزندآوری را برای جوانان تبیین کند.

ترویج فرهنگ فرزندآوری و اهمیت خانواده

این کارشناس مذهبی درباره فرزنداوری می گوید: من ۱۳ تا فرزند دارم و طبق اعلام مرکز آمار پر جمعیت ترین خانواده ایرانی هستم ولی معتقدم مشکلات اقتصادی نسبت به سایر مشکلات آنگونه نیست که در رسانه‌ها و از سوی مردم مطرح می شود و مسأله گرانی ها را به عنوان مشکل اعلام می کنند و یکی از نشانه‌های آن این است که خانواده‌های پولدار همیشه فرزندان کمتری دارند درحالی که از نظر اقتصادی مشکلی ندارند.

کتاب ها و آثار

حجت الاسلام وافی علاوه بر فعالیت های روزمره شغلی دستی در نوشتن نیز دارد و تا کنون چند کتاب درباره خانواده و فرزندآوری به رشته نگارش دراورده است.

او کتاب تربیت از زیر صفر با موضوع ۴۰ روایت درباره فرزندآوری را به چاپ رسانده و کتاب مامان بابا من غول نیستم را نیز در دست چاپ دارد. او در این کتاب ۴۰ ترس مردم از نظر فرزندآوری رابیان کرده و پاسخ داده که البته هنوز منتشر نشده است.

بیوگرافی حجت الاسلام محمدمسلم وافی و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شغلی

مصاحبه خواندنی حجت الاسلام محمدمسلم وافی

من محمدمسلم وافی پدرِ ۱۳ فرزند هستم.

نام فرزندان

هفت دختر و چهار پسر به نام‌های مطهره، محدثه، مهدی، مهدیه، کوثر، ابوالفضل، فاطمه، زینب، معصومه، جواد و عباس دارم. همه بچه‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی، هنری و درسی جزو ممتازان شهر و استان هستند.

متولد سال ۶۰

من متولد سال ٦٠ هستم.

پدر شدن در سن ۱۵ سالگی

در روز‌های پایانی پانزده سالگی‌ام فرزند اول من به دنیا آمد و در حال حاضر دو نوه دارم. یکی از فرزندانم طلبه است.

فاصله سنی با همسر

همسرم یک‌سال‌ونیم از من کوچک‌تر است.

میزان درآمد

مردم مشکل خرج ندارند، مشکل مردم برج است. برج مردم بالاست؛ برج یعنی خرج اضافه. انسانی که درست خرج کند و مسائل شرعی مانند خمس و زکات را هم رعایت کنند، خدا به زندگی‌اش برکت می‌دهد. اگر منظور از مشکل مالی خرید تلویزیون ١٥ میلیونی است، ما نمی‌توانیم چنین تلویزیونی تهیه کنیم. به همین جهت ما سعی می‌کنیم که لوازم و اسباب ضروری را فراهم کنیم.

شهریه یک طلبه حدود هفتصد تا هشتصد و پنجاه تومان است. برای تبلیغ هم، چون من در یک گروه جهادی در مناطق محروم تبلیغ می‌کنم، معمولا عرف نیست پولی دریافت شود. حالا شاید برخی از روحانیون مشهور مبالغی دریافت کنند.

ازدواج دختران در سن کم

دو تا از فرزندانم در سن ۱۴ و ۱۵ سالگی ازدواح کردند و مهریه اشان پنج سکه بود.

در زندگی‌ام خداوند داماد‌هایی را در مسیر زندگی دخترانم قرار داد که جهیزیه سنگین نمی‌خواستند. درست است که ما وسیله روزی‌رساندن هستیم، اما بگذارید پاسخ تعجب شما را از قرآن کریم بدهم. خداوند در آیه ٣١ سوره اسراء می‌فرماید که «وَ مَا مِن دَابَّةٍ فی الأَرْضِ إِلا عَلی الله رِزْقُهَا؛ هیچ جنبنده‌ای در زمین نیست مگر این‌که روزی او بر خداست.» پیامبراکرم (ص) فرموده است: «ازدواج کنید تا زیاد شوید؛ زیرا من در روز قیامت به واسطه شما بر سایر امت‌ها مباهات می‌کنم.»

مگر مادران ما در چند سالگی ازدواج کرده‌اند؟ باید نگاه‌مان را تغییر داده و فراتر نگاه کنیم. فرزند تنها یک موجود مصرف‌کننده نیست؛ بلکه مایه خیر و برکت و باقیات صالحات برای پدر و مادر است.

تا حالا با مشکل مالی مواجه شده‌اید که نیاز به قرض و وام داشته باشید؟

من اصلا در زندگی‌ام وام نگرفته‌ام. دوستان گاهی می‌آیند و می‌گویند که، چون گرفتاریم، می‌خواهیم وام بگیریم، من می‌گویم، چون وام می‌گیری، گرفتاری. برخی می‌گویند که صدقه نمی‌دهیم، چون پول نداریم؛ من می‌گویم که، چون صدقه نمی‌دهی، پول نداری.

تفریح و سرگرمی

اهل تفریح‌کردن با بچه‌ها هستم و سینما و پارک می‌رویم، فوتبال بازی می‌کنیم.

یک سمند داشتم که شرایط اقتصادی این چند سال باعث شد بفروشم؛ چند وقت پیش یک پیکان از دوستان به امانت گرفتم و با خانواده به دریا رفتیم.

این‌که موضوع تولد و جشن عادت شود را نمی‌پذیرم، اما معمولا وسایل مورد نیاز خانواده را با عنوان هدیه به اعضای خانواده می‌دهم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا