جنجال ارائه «آپدیت‌های دروغین» در مایکت و ادعاهای کافه بازار


جنجال ارائه «آپدیت‌های دروغین» در مایکت و ادعاهای کافه بازار

کافه بازار و مایکت دو اپ استور برجسته داخلی هستند که اخیراً یک دعوای توییتری را علیه یکدیگر آغاز کرده‌اند. ماجرا از جایی شروع شد که مایکت اپ های نصب شده از طریق بازار را با یک آپدیت غیر ضروری به نفع خودش تغییر می‌دهد تا کاربران به درگاه بانکی مایکت منتقل شوند. به عبارت دیگر ممکن است آپدیت‌های نمایش داده شده توسط مایکت غیر ضروری و اتلاف ترافیک...

کافه بازار و مایکت دو اپ استور برجسته داخلی هستند که اخیراً یک دعوای توییتری را علیه یکدیگر آغاز کرده‌اند. ماجرا از جایی شروع شد که مایکت اپ های نصب شده از طریق بازار را با یک آپدیت غیر ضروری به نفع خودش تغییر می‌دهد تا کاربران به درگاه بانکی مایکت منتقل شوند. به عبارت دیگر ممکن است آپدیت‌های نمایش داده شده توسط مایکت غیر ضروری و اتلاف ترافیک باشند.

ماجرای دعوای کافه بازار و مایکت بر سر آپدیت‌های دروغین

چند روز قبل کافه بازار در توییتر مایکت را متهم کرد که به کاربر در دسترس بودن آپدیت غیرواقعی را برای برخی اپلیکیشن های نصب شده از طریق کافه بازار نظیر فیلیمو نمایش می‌دهد. ادعا شده این آپدیت ها صرفاً با هدف تغییر درگاه پرداخت درون برنامه‌ای اپلیکیشن ها و بازی‌ها به درگاه پرداخت خود مایکت و با انگیزه سودجویی است.

جنجال ارائه «آپدیت‌های دروغین» در مایکت و ادعاهای کافه بازار

به عبارت دیگر ادعا شده مایکت اپ ها و بازی‌های نصب شده از طریق کافه بازار را با نمایش اعلام آپدیت دروغین با نسخه اختصاصی خود جایگزین می‌کند تا سود تراکنش‌های خرید به جیب این شرکت برود.

به این ترتیب در ظاهر به نظر می‌رسد احتمالاً صدها هزار کاربر آپدیت‌های غیر ضروری را دریافت و نصب می‌کنند که اتلاف ترافیک اینترنت و احتمالاً نقض حقوق کاربران و توسعه دهندگان است.

جنجال ارائه «آپدیت‌های دروغین» در مایکت و ادعاهای کافه بازار

در حالی که کافه بازار تهدید به اقدام قضایی علیه مایکت کرده ، مایکت در تلاش برای توجیه این اقدام خود بیانیه صادر کرده است.

«مایکت به شکلی واضح و در صفحه‌ی اطلاعات و جزئیات برنامه، به کاربر توضیح می‌دهد که این به‌روزرسانی به مدت محدود ۷۲ ساعت و روی اولین خرید از درگاه مایکت، ۱۵ درصد تخفیف (از سهم درآمدی خود) برای او به همراه خواهد داشت. در واقع مایکت با این کار یک پیشنهاد ویژه و ارزش افزوده برای کاربران خود دارد.»

مایکت با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید در بخش توضیحات این دست از برنامه‌ها ذکر شده که این یک کمپین تبلیغاتی است و به کاربر تخفیف هم داده می‌شود. در طرف مقابل منتقدان می گویند اکثریت کاربران بدون خواندن توضیحات اقدام به آپدیت کردن اپلیکیشن ها و بازی‌ها می‌کنند. همچنین به طور صریح هیچ اشاره ای نشده که این یک آپدیت غیر ضروری است.

با وجود توضیحات ارائه شده از سوی مایکت، بدیهی است کاربران دوست ندارند از بازی‌ها و اپلیکیشن هایی استفاده کنند که توسط شخص دیگری غیر از توسعه دهنده آنها دستکاری‌شده است.

ظاهراً دفعه بعدی که تمامی برنامه‌های گوشی خود را از طریق گوگل پلی استور آپدیت کردید اما هنوز مایکت در دسترس بودن آپدیت را نمایش می‌دهد، باید کمی بیشتر فکر کنید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!