دوش آب سرد بهتر است یا آب گرم؟!


دوش آب سرد بهتر است یا آب گرم؟!

دوش‌گرفتن بخشی از برنامه روزانه بسیاری از ما است. اما بهترین زمان برای دوش گرفتن کدام است و اینکه بهتر است با آب سرد دوش بگیریم یا گرم؟!شستشوی مو معمولاً هر دو روز یکبار کافی است، به‌خصوص اگر موها نازک هستند و سریع چرب می‌شوند. همچنین برای پوست‌های خشک، شستشوی شبانه بهتر است. به این دلیل که در طول شب، لایه محافظ پوست می‌تواند خود را به‌راحتی...

نواندیش: دوش‌گرفتن بخشی از برنامه روزانه بسیاری از ما است. اما بهترین زمان برای دوش گرفتن کدام است و اینکه بهتر است با آب سرد دوش بگیریم یا گرم؟!

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس سلامت نواندیش، نشریه هلث در مورد بهترین زمان دوش گرفتن نوشت: شستشوی مو معمولاً هر دو روز یکبار کافی است، به‌خصوص اگر موها نازک هستند و سریع چرب می‌شوند. همچنین برای پوست‌های خشک، شستشوی شبانه بهتر است. به این دلیل که در طول شب، لایه محافظ پوست می‌تواند خود را به‌راحتی بازسازی کند.

دوش آب سرد بهتر است یا آب گرم؟!


مطالعه ای که در مجله اروپایی فیزیولوژی کاربردی و فیزیولوژی شغلی منتشر شده، نشان داده که دوش آب گرم قبل از خواب می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.


به‌گفته روانشناسان، آب گرم تنش را از بین می‌برد و همچنین به کاهش استرس کمک می‌کند. اگرچه تحقیقات بیشتری ضروری است، اما برای کسانی که مشکل به‌خواب‌رفتن یا خواب عمیق دارند، یک دوش آب گرم در عصر می‌تواند گزینه خوبی باشد.


با‌این‌حال، دوش صبحگاهی نیز مزایای خاص خود را دارد؛ گردش خون شما را بهبود می‌بخشد و برای روز به شما انرژی می‌دهد. دمای آب سردتر نیز گردش خون را تحریک می‌کند. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که دوش آب سرد می‌تواند سیستم ایمنی را بهبود بخشد، زیرا بدن سلول‌های ایمنی بیشتری را از طریق سرما تولید می‌کند. با این حال این امر هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.


نتیجه این که حمام صبح و عصر و با هر دو آب سرد یا گرم هر دو مزایای خود را دارد، بنابراین باید ببشتر آن را با نوع پوست خود تطبیق دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...