کردستان در شبانه روز گذشته سردترین دمای کشور را تجربه کرد


کردستان در شبانه روز گذشته سردترین دمای کشور را تجربه کرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: روستای سراب شهرک دهگلان در استان کردستان طی شبانه روز گذشته با دمای منفی 1.4 درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه کشور بود.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از سراب شهرک، شهر بابارشانی بیجار با دمای منفی ۱.۲ درجه، قاملو منفی ۹ دهم، زرینه منفی سه دهم و هزارکانیان و دهگلان صفر درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان بودند.

وی با اشاره به اینکه روستای سلین در سروآباد با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته بود، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین چهار و ۱۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امروز و فردا دمای هوای استان روند افزایشی داشته اما از روز چهارشنبه امکان کاهش دما وجود دارد.

وی اضافه کرد: روز سه شنبه نیز احتمال بارش‌های پراکنده، رعد و برق و رشد پوشش ابر در استان وجود دارد که از نظر مقدار قابل توجه نیست.

پناهی یادآور شد: تا پایان هفته جاری شرایط برای وزش باد و شکل گیری گرد و غبار رقیق در استان فراهم است که در روزهای پایانی هفته این شرایط تشدید می‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهادت سرباز مرزبانی در بسطام بانه