رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:تربیت نسلی مانند شهید سلیمانی از وظایف آموزش و پرورش است


رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:تربیت نسلی مانند شهید سلیمانی از وظایف آموزش و پرورش است

مشهد- ایرنا- رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت نسلی مانند شهید سلیمانی از وظایف این وزارتخانه، دستگاه‌های تربیتی و معلمان است.

مجتبی همتی فر روز پنجشنبه در همایش تکریم مقام معلم در کاشمر افزود:حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بود و کسانی که امروز مسوول هستند نیز شاگردان دیروز معلمان بودند و دانش آموزان امروز مسوولان آینده مملکت خواهند بود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان این که آینده هر خانواده، شهر و کشور از وضع امروز آموزش و پرورش آن منطقه قابل تشخیص است به نقش معلم و مربی در جامعه اشاره کرد و گفت: هر تغییر و تحولی را که در جامعه، شهر و یک کشور بخواهیم رقم بزنیم مسیر آن از معلمی می‌گذرد.

همتی فر افزود: رهبر انقلاب از معلمان انتظار دارند مسوولیتی که برعهده دارند را به خوبی پیش ببرند و منتظر ابزار نمانند و این به نوعی آتش به اختیاری است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: در عرصه های فکری، معنوی، حقوقی و مادی حمایت کاملی از معلمان صورت نمی‌ گیرد.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین افزود: هر چند ایجاد جایگاه اجتماعی در حوزه قانون، رتبه‌بندی و تصویب بودجه از وظایف مجلس است اما دولت نمی‌تواند جایگاه اجتماعی را برای هیچ قشری درست کند و خود آن قشر هستند که باید این جایگاه را ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: آینده افراد در گرو کتاب‌هایی است که می‌خوانند و دوستانی است که دارند پس باید فکرهای دانش آموزان تغییر کند و بدون شک تا فکرها بزرگ نشوند و قله‌ها را نبینند وضعیت همین خواهد بود.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: افکار و عقاید که تغییر کند نه تنها رفتارها تغییر می‌کند بلکه تصمیمات، جدید می‌شوند و یکی از اقشاری که در تغییر افکار نقش اساسی دارند معلمان هستند.

قدردانی از معلمان برگزیده کاشمر در سطح شهرستان و استان خراسان رضوی از بخشهای دیگر این همایش بود.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راه‌اندازی دستگاه درمان‌کننده گرفتگی عروق قلبی در بیمارستان قائم(عج) مشهد