امام جمعه زنجان: انقلاب به همت مردم، سرپا نگه داشته شده است


امام جمعه زنجان: انقلاب به همت مردم، سرپا نگه داشته شده است

زنجان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نگهداشت انقلاب توسط مردم و با عنایت خداوند متعال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان به ۲۳ اردیبهشت سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: کمتر از یک سال از پیروی انقلاب اسلامی لغو قرارداد کاپیتولاسیون رقم خورد.
وی تاکید کرد: امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این مهم اعتراض و بلافاصله آن را لغو کرد چرا که کاپیتولاسیون حق قضاوت کنسولی است که قضاوت نهایی راجع به اقدامات یک تبعه خارجی در کشور دیگر را به عهده قوانین آن کشور نمی‌داند بلکه به عهده‌ قوانین دولت متبوع این فرد است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این گونه حقوق و امتیازات که به اتباع خارجی در کشوری داده می‌شود، امتیاز استعماری به شمار می رود، چرا که برای اتباع یک کشور خارجی در کشوری که مقررات کاپیتولاسیون را پذیرفته، مصونیت قضایی ایجاد کرده و آنها را از تعقیب و مجازات اعمال خلاف خود در کشوری که مرتکب جرم یا خلاف شده‌اند، مصون می‌دارد.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: مناسبت دیگر این ماه را تنباکو و اعتراض علما به آن و تحریم است که با فتوای مرحوم حاج میرزا محمد‏‎ ‎‏حسن شیرازی این مساله به نفع مردم خاتمه یافت.
وی به دومین سفر رئیس جمهور سوریه به ایران اشاره کرد و افزود: در این خصوص تعبیرهای مختلفی وجود دارد و آمریکا در حمایت از رژیم جعلی اسرائیل آنها را تشویق کرد تا ارتباط با سایر کشورها برقرار کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: به تعبیر آنها این سفر موجب فاصله بین ایران و سوریه و تضعیف جبهه مقاومت خواهد شد که خوشبختانه این موارد خنثی شد.
حجت الاسلام خاتمی به موضوع تحول منطقی اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها به نفع مردم اشاره کرد و افزود: این اصلی ترین و مهمترین برنامه ای است که باید چندین سال قبل اجرایی می شد که در زمان حاضر انجام می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه هفته گذشته مردم توجیه شدند و به همه سوالات آنها توسط مسئولان پاسخ داده شد.
وی تاکید کرد: مردم را انقلاب و عنایت خداوند متعال نگهداشته است و در تاریخ به جز اسم ملت ثبت نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تحمل دشواریها و ایستادن در صف مقدم صحنه ها توسط مردم بوده و ملت نجابت خود را ثابت کرده و نشان داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...