کشف 13 هزار تن برنج و سه هزار لیتر روغن احتکار شده در لارستان فارس


کشف 13 هزار تن برنج و سه هزار لیتر روغن احتکار شده در لارستان فارس

لارستان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی لارستان فارس تاکید کرد: 13 هزار تن برنج و سه هزار و 52 تَن روغن احتکار شده در یک انبار مواد غذایی و فاقد مجوز در شهر لار کشف و ضبط شد.

مهدی مظفری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این میزان مواد غذایی کشف شده هنگام گشت زنی عوامل نظارتی بر قیمت اقلام اساسی و کالاهای معیشتی خانوار و کنترل کیفیت و بهداشت مواد غذایی شهرستان شناسایی و کشف شد.

وی بیان کرد: نظارت ها و افزایش میزان گشت زنی از فروشگاه ها و انبارهای مواد غذایی از سوی نیروهای این سازمان با قوت و جدیت بیشتر و به طور مستمر ادامه دارد.

مظفری ادامه داد: این میزان مواد غذایی کشف شده همچنین با هماهنگی در اختیار عوامل توزیع و فروشگاه های مجاز شهرستان برای مصرف مردم قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این انبار غیرمجاز مواد غذایی نیز به دستور دادستان عمومی و انقلاب لارستان و اقدام پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تا تعیین تکلیف نهایی نیز پلمب شد.

وی تصریح کرد: تمامی اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز به اندازه کافی در ذخیره شده و هیچ مشکلی در زمینه تامین این کالاها وجود ندارد.

مظفری همچنین از مردم در سطح شهرستان لارستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ - ۱۳۵ و ۰۷۱۵۲۳۳۵۰۰۷ به بازرسان اتاق اصناف اطلاع دهند.

وزیر جهاد کشاورزی نیز اعلام کرد: مشکلی در تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر در کشور وجود ندارد و در حال حاضر در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، کشتار مرغ مانند روزهای گذشته انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا «سید جواد ساداتی‌نژاد» در رابطه با کالاهای مشمول قیمت‌گذاری افزود: در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، از زمانی که برداشت ماه نخست یارانه برای مردم آزاد شد تا بتوانند برای خرید از آن استفاده کنند، چهار کالای اصلی هم با توجه به تغییر نرخ ارز مشمول تغییر نرخ شد که از امروز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، تصریح‌کرد: مشکلی در تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر در کشور وجود ندارد و در حال حاضر در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور، کشتار مرغ مانند روزهای گذشته انجام شده است، اما به دلیل تغییر قیمت‌ها در برخی از فروشگاه‌ها شاهد ایجاد صف بوده‌ایم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: کارخانجات به صورت سه شیفت مشغول فعالیت هستند و توزیع روغن از امروز با نرخ جدید اعلام شده توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها در کشور آغاز شده است و صف‌های موجود مربوط به عرضه روغن با نرخ قدیم و افزایش تقاضا است که با ورود روغن با نرخ جدید بازار به آرامش می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)