معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح 850 میلیارد تومانی تولید جلبک دشتیاری دیدن کرد


معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح 850 میلیارد تومانی تولید جلبک دشتیاری دیدن کرد

چابهار - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران از طرح تولید جلبک و خیار دریایی با 850 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سواحل مکُران سیستان و بلوچستان (شهرستان دشتیاری) دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین حسینی رییس سازمان شیلات ایران روز جمعه در بازدید از این طرح گفت: عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح ذکر شده در نیمه دوم ۱۴۰۲ افتتاح می شود اضافه کرد: با راه‌اندازی طرح تولید جلبک و خیار دریایی ۳۰۰ نفر در این منطقه مشغول به کار می‌شوند.
به گفته رییس سازمان شیلات ایران؛ ظرفیت تولید در این طرح سالانه پنج هزار و ۸۰۰ تُن انواع جلبک دریایی از نوع ماکرو و میکرو است.

این طرح در ۵۰ کیلومتری نوار ساحلی چابهار به بریس واقع شده است.

رییس سازمان شیلات ایران همچنین از اسکله‌های صیادی کنارک، چابهار و دشتیاری بازدید و از نزدیک موانع و مشکلات صیادان را مورد بررسی قرار داد.

جمعی از مسوولان حوزه آب، کشاورزی و منابع طبیعی کشور به همراه رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات بخش‌های مرتبط امروز به جنوب سیستان و بلوچستان و حوزه سواحل مکُران سفر کردند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟