پارک علم و فناوری قزوین پویا و خودکفا است


پارک علم و فناوری قزوین پویا و خودکفا است

قزوین - ایرنا -رییس پارک علم و فناوری استان قزوین به پویایی و خودکفایی این پارک در قزوین اشاره کرد وگفت: مهمترین اولویت پارک علم و فناوری قزوین، اثرگذاری پارک در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی است.  

مصطفی مافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر روی کار آمدن دانش بنیانی ها ، پارک علم و فناوری قزوین نیز اهداف کلانی را دنبال می کند که طبیعتا دستاورد آن ایجاد اشتغال و حل مشکلات استان است.

وی با اشاره به اهمیت زیست بوم ، گفت: سند زیست بوم که مورد توجه استان قرار دارد، می تواند در راستای امید آفرینی و ایجاد اشتغال در جوانان موثر باشد.

مافی تصریح کرد: دو گروه افراد بیکار و فاقد شغل مخاطبان این سند هستند که پارک علم و فناوری در تلاش است، اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: در سند زیست بوم استان قزوین ، موضوعاتی چون جغرافیا، جنسیت، خانواده، تحصیلات و مهارت مطرح هستند.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین با بیان اینکه، پارک علم و فناوری قزوین، یک پارک پویا و خودکفا است، تصریح کرد: نزدیکترین شهر صنعتی به پارک علم و فناوری قزوین کمتر از ۱۵ کیلومتر است.

به گفته وی پارک علم و فناوری قزوین از خرداد سال ۱۳۹۰ ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال فعالیت می‌باشد.

مافی ادامه داد: افزایش حمایت از واحدهای فناور و دانش بنیان از مهمترین فعالیت های این مرکز است و مهمترین اولویت پارک علم و فناوری قزوین، اثرگذاری پارک در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی استان است.

رییس پارک علم و فناوری قزوین اظهارداشت: ارتقاء سطح فناوری صنایع استان، تنوع بخشی و افزایش درآمدهای اختصاصی پارک، توسعه فرهنگ نوآوری در جامعه، توسعه کشاورزی دانش بنیان در استان ، توسعه همکاری های بین المللی پارک و بهبود مدیریت دارایی های فیزیکی پارک از اهداف سالجاری است.

وی همچنین گفت: تعداد اشتغال‌ مستقیم‌ ایجاد شده‌ توسط‌ واحدهای‌فناور در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۱۵شغل بوده است اما تعداد آن در سال جاری، به ۲۸۰ شغل پایدار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ با روند رو به رشد بهتری همراه باشیم.

مافی تصریح کرد: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری قزوین از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری قزوین می باشد و به عنوان یکی از مهمترین نهاد مالی زیست بوم نوآوری و فناوری استان، با ارائه خدمات مالی، اعتباری و توانمندسازی در حوزه پژوهش راه اندازی شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سد نهب با ظرفیت 130 میلیون لیتر مکعب افتتاح شد