5هزار و 143 تماس با سامانه نمایشگاه کتاب برقرار شد


5هزار و 143 تماس با سامانه نمایشگاه کتاب برقرار شد

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: در 24 ساعت اخیر 5 هزار و 143 تماس با سامانه پاسخگویی نمایشگاه برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پنجمین نشست خبری خود خبرنگاران را دعوت به بازدید از کمیته اطلاع رسانی و پاسخگویی نمایشگاه کتاب تهران کرد.

در این بازدید آزاده نظربلند مسئول کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان توضیحاتی درباره مرکز پاسخگویی نمایشگاه ارائه کرد و گفت: همکاران مرکز ما حدود ۸۰ نفر هستند که از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب در بخش‌های مختلف پاسخگوی ناشران و خریداران درباره پست و امور مالی هستند. اینجا یک بانک اطلاعاتی از خبرنگاران را داریم و ۱۴ گروه مختلف هر کدام وظایف خاصی را دنبال می‌کنند.

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی این دوره از نمایشگاه در این بازدید با تاکید بر اقدام ناشران برای ارسال بسته‌های خود گفت: افرادی که کتاب می‌خرند در صورتی که ناشران به قول خود عمل نکنند از خرید دلسرد می‌شوند. طبق آئین‌نامه ناشران، ۲۴ ساعت بعد از خرید قطعی فرصت دارند کتاب‌های خود را به پست تحویل دهند و پست نیز ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت بسته‌ها را به دورترین مناطق می‌رساند.

وی گفت: بر اساس آمار منتشر شده پرتکرارترین سوالاتی که در مرکز پاسخگویی نمایشگاه قابل رصد است؛ راهنمایی جهت تشکیل پروفایل، استفاده از کد تخفیف، مشکلات فایل، پیگیری سفارشات بیشترین دامنه پرسش‌ها را تشکیل می‌دهند؛ البته این موضوع در بازه‌های زمانی دیگر متفاوت بوده است مثلاً زمان ثبت نام بن دانشجویی بیشترین تماس را از دانشجویان داشتیم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خصوص تخلفات گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان غیر از بانک عامل، شئونات نمایشگاهی، فروش آثار غیر و تخفیف‌های نامتعارف در نمایشگاه کتاب توسط هیئت رسیدگی به تخلفات رسیدگی می‌شود.

وی همچنین درباره اینکه جانمایی غرفه در بخش‌های مختلف بر اساس موضوعی چیده شود، گفت: تجربه ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی نشان می‌دهد که نباید مردم را از انتخاب‌های تصادفی محروم کرد و اگر آنها را جدا کنیم از توجه تصادفی مردم جلوگیری می‌شود. همچنین نمایشگاه موضوعی مورد پذیرش ناشران نیست و امکان اجرایی هم ندارد.

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر نبود مترجم در بخش بین الملل توسط نمایشگاه کتاب افزود: مترجمانی برای بخش ناشران بین الملل از قبل برای برقراری ارتباطات بین ناشران در دسترس هستند.

سخنگوی سی و سومین دوره نمایشگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر جانمایی ناشران کشور افغانستان در بخش بین‌الملل و گلایه این ناشران گفت: این سنت همیشگی نمایشگاه بوده است و ناشران غیر ایرانی محل مشخصی دارند. کشور افغانستان امسال در بخش ناشران خارجی حضور دارد و آثار خود را می‌فروشد. اگر ناشری در کشور دیگری مجوز نشر گرفته و آثار مربوط به نویسندگان آن کشور را منتشر می‌کند در محل مشخص شده است.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری نمایشگاه‌های ویژه مثلاً نمایشگاهی ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: این موضوع در شورای سیاستگذاری مطرح شده است و روی میز معاون فرهنگی قرار دارد و شاید بتوانیم این امکان را در سایر بازه زمانی سال استفاده کنیم.

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: این مسئله خواسته ناشران حوزه کودک و نوجوان هم هست. همانطور که گفتم موضوع نمایشگاه کتاب کودک در دستور کار است و شاید یکی از راهکارهای اداره بهتر نمایشگاه کتاب تهران این باشد، این موضوع جدی است اما مسئله‌ای که وجود دارد شاید نتوانیم منابع یارانه‌ای و حمایت بانک‌ها و افکار عمومی را معطوف به حوزه کتاب کنیم و حمایت سراسری افکار عمومی، مدارس و سازمان‌ها را داشته باشیم.

وی درباره اینکه برخی از ناشران در نمایشگاه حضوری قیمت کتاب‌ها را بیشتر اعلام می‌کنند، گفت: اگر ناشری در بخش مجازی قیمت بیشتری نسبت به بخش حضوری داده باشد قطعاً تخلف است.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: دانشجویان، طلاب و اساتید اگر به مشکلی برخوردند باید به مراکز مربوطه دانشگاهی مراجعه کنند. زیرا بانک اطلاعاتی آنها از مراکز مربوطه برای ما ارسال شده است و یکی از سوالات مراکز پاسخگویی نیز از طرف دانشجویان است که می‌گوید اسم ما در سامانه نیست.

رمضانی با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در بخش‌های مختلف نمایشگاه گفت: در نمایشگاه مجازی الگوی خریدها بدون تغییر نسبت به نمایشگاه مجازی قبل است و این نشان می‌دهد که مخاطبان نمایشگاه مجازی غیر از مخاطبان نمایشگاه حضوری هستند.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب افزود: صدا و سیما روزانه ۳۰۰ دقیقه پخش زنده از نمایشگاه کتاب دارد و همچنین ۱۶ ساعت پوشش رادیویی، ۷۰ رسانه داخلی و خارجی نیز از نمایشگاه بازدید کردند.

وی همچنین از وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان خواست کرد تا از زیرمجموعه‌های خود بخواهد از نمایشگاه حضوری دیدن کنند.

رمضانی با اشاره به دیدار رئیس نمایشگاه تهران با رؤسای نمایشگاه قطر و عمان و باکو افزود: قراردادی را برای تبادل غرفه رایگان و متقابل داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰۰ حمله سایبری حیاتی در سامانه نمایشگاه کتاب تهران دفع شده است گفت: ۲۴ ساعته این حمله‌ها را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم تا پایان نمایشگاه بدون مشکل پیش برویم.

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه کتاب افزود: از روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه تاکنون میزان تماس‌های به مرکز پاسخگویی ۱۵۶۳۱ تماس بوده و همچنین ۴ هزار و ۷۳۳ تماس خروجی داشتیم؛ در ۲۴ ساعت اخیر نیز ۵ هزار و ۱۴۳ تماس ورودی و هزار و ۲۹۶ تماس خروجی داشتیم.


به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پنجمین نشست خبری خود خبرنگاران را دعوت به بازدید از کمیته اطلاع رسانی و پاسخگویی نمایشگاه کتاب تهران کرد.

در این بازدید آزاده نظربلند مسئول کمیته پاسخگویی و راهنمایی مراجعان توضیحاتی درباره مرکز پاسخگویی نمایشگاه ارائه کرد و گفت: همکاران مرکز ما حدود ۸۰ نفر هستند که از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب در بخش‌های مختلف پاسخگوی ناشران و خریداران درباره پست و امور مالی هستند. اینجا یک بانک اطلاعاتی از خبرنگاران را داریم و ۱۴ گروه مختلف هر کدام وظایف خاصی را دنبال می‌کنند.

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی این دوره از نمایشگاه در این بازدید با تاکید بر اقدام ناشران برای ارسال بسته‌های خود گفت: افرادی که کتاب می‌خرند در صورتی که ناشران به قول خود عمل نکنند از خرید دلسرد می‌شوند. طبق آئین‌نامه ناشران، ۲۴ ساعت بعد از خرید قطعی فرصت دارند کتاب‌های خود را به پست تحویل دهند و پست نیز ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت بسته‌ها را به دورترین مناطق می‌رساند.

وی گفت: بر اساس آمار منتشر شده پرتکرارترین سوالاتی که در مرکز پاسخگویی نمایشگاه قابل رصد است؛ راهنمایی جهت تشکیل پروفایل، استفاده از کد تخفیف، مشکلات فایل، پیگیری سفارشات بیشترین دامنه پرسش‌ها را تشکیل می‌دهند؛ البته این موضوع در بازه‌های زمانی دیگر متفاوت بوده است مثلاً زمان ثبت نام بن دانشجویی بیشترین تماس را از دانشجویان داشتیم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خصوص تخلفات گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان غیر از بانک عامل، شئونات نمایشگاهی، فروش آثار غیر و تخفیف‌های نامتعارف در نمایشگاه کتاب توسط هیئت رسیدگی به تخلفات رسیدگی می‌شود.

وی همچنین درباره اینکه جانمایی غرفه در بخش‌های مختلف بر اساس موضوعی چیده شود، گفت: تجربه ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی نشان می‌دهد که نباید مردم را از انتخاب‌های تصادفی محروم کرد و اگر آنها را جدا کنیم از توجه تصادفی مردم جلوگیری می‌شود. همچنین نمایشگاه موضوعی مورد پذیرش ناشران نیست و امکان اجرایی هم ندارد.

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر نبود مترجم در بخش بین الملل توسط نمایشگاه کتاب افزود: مترجمانی برای بخش ناشران بین الملل از قبل برای برقراری ارتباطات بین ناشران در دسترس هستند.

سخنگوی سی و سومین دوره نمایشگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر جانمایی ناشران کشور افغانستان در بخش بین‌الملل و گلایه این ناشران گفت: این سنت همیشگی نمایشگاه بوده است و ناشران غیر ایرانی محل مشخصی دارند. کشور افغانستان امسال در بخش ناشران خارجی حضور دارد و آثار خود را می‌فروشد. اگر ناشری در کشور دیگری مجوز نشر گرفته و آثار مربوط به نویسندگان آن کشور را منتشر می‌کند در محل مشخص شده است.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری نمایشگاه‌های ویژه مثلاً نمایشگاهی ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: این موضوع در شورای سیاستگذاری مطرح شده است و روی میز معاون فرهنگی قرار دارد و شاید بتوانیم این امکان را در سایر بازه زمانی سال استفاده کنیم.

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: این مسئله خواسته ناشران حوزه کودک و نوجوان هم هست. همانطور که گفتم موضوع نمایشگاه کتاب کودک در دستور کار است و شاید یکی از راهکارهای اداره بهتر نمایشگاه کتاب تهران این باشد، این موضوع جدی است اما مسئله‌ای که وجود دارد شاید نتوانیم منابع یارانه‌ای و حمایت بانک‌ها و افکار عمومی را معطوف به حوزه کتاب کنیم و حمایت سراسری افکار عمومی، مدارس و سازمان‌ها را داشته باشیم.

وی درباره اینکه برخی از ناشران در نمایشگاه حضوری قیمت کتاب‌ها را بیشتر اعلام می‌کنند، گفت: اگر ناشری در بخش مجازی قیمت بیشتری نسبت به بخش حضوری داده باشد قطعاً تخلف است.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: دانشجویان، طلاب و اساتید اگر به مشکلی برخوردند باید به مراکز مربوطه دانشگاهی مراجعه کنند. زیرا بانک اطلاعاتی آنها از مراکز مربوطه برای ما ارسال شده است و یکی از سوالات مراکز پاسخگویی نیز از طرف دانشجویان است که می‌گوید اسم ما در سامانه نیست.

رمضانی با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در بخش‌های مختلف نمایشگاه گفت: در نمایشگاه مجازی الگوی خریدها بدون تغییر نسبت به نمایشگاه مجازی قبل است و این نشان می‌دهد که مخاطبان نمایشگاه مجازی غیر از مخاطبان نمایشگاه حضوری هستند.

سخنگوی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب افزود: صدا و سیما روزانه ۳۰۰ دقیقه پخش زنده از نمایشگاه کتاب دارد و همچنین ۱۶ ساعت پوشش رادیویی، ۷۰ رسانه داخلی و خارجی نیز از نمایشگاه بازدید کردند.

وی همچنین از وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان خواست کرد تا از زیرمجموعه‌های خود بخواهد از نمایشگاه حضوری دیدن کنند.

رمضانی با اشاره به دیدار رئیس نمایشگاه تهران با رؤسای نمایشگاه قطر و عمان و باکو افزود: قراردادی را برای تبادل غرفه رایگان و متقابل داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰۰ حمله سایبری حیاتی در سامانه نمایشگاه کتاب تهران دفع شده است گفت: ۲۴ ساعته این حمله‌ها را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم تا پایان نمایشگاه بدون مشکل پیش برویم.

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه کتاب افزود: از روز ۲۰ اردیبهشت‌ماه تاکنون میزان تماس‌های به مرکز پاسخگویی ۱۵۶۳۱ تماس بوده و همچنین ۴ هزار و ۷۳۳ تماس خروجی داشتیم؛ در ۲۴ ساعت اخیر نیز ۵ هزار و ۱۴۳ تماس ورودی و هزار و ۲۹۶ تماس خروجی داشتیم.

کد خبر 5490816

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران