مناسب سازی 600 کیلومتر از معابر شهر تهران برای تردد افراد معلول و جانباز


مناسب سازی 600 کیلومتر از معابر شهر تهران برای تردد افراد معلول و جانباز

شهردار تهران گفت: امسال 600 کیلومتر از معابر پایتخت برای تردد معلولان و جانبازان مناسب سازی می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زاکانی صبح امروز در حاشیه رونمایی از ۲۰ دستگاه ون ویژه معلولان وجانبازان افزود: در حال حاضر ۶۳ دستگاه ون؛ ۲۰ اتوبوس و ۹ مینی بوس به این قشر خدمات ارائه میکند و از امروز ۲۰ دستگاه ون جدید ویژه تردد معلولان و جانبازان به ناوگان اضافه شد.
وی با اشاره به مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان تصریح کرد: براساس برنامه، ۱۵ هزار کیلومتر باید مناسب سازی انجام شود که هنوز ۱۲ هزار کیلومتر آن باقی مانده است و ما درصدد آن هستیم که فضا و محیط را برای جانبازان و معلولان مناسب سازی کنیم.


شهردار تهران درباره آخرین اقدامات برای مناسب سازی معابر ویژه جانبازان و معلولان، عنوان کرد: ستاد مناسب سازی از ۱۵ هزار کیلومتر که باید مناسب سازی می‌شد تنها سه هزار کیلومتر را انجام داده و ۱۲ هزار کیلومتر آن باقی مانده است.
اقای زاکانی افزود: به دلیل نیازی که جانبازان و معلولان داشتند، تلاشمان این است که امسال بتوانیم با دقت و هوشمندانه و با توجه به محل زندگی جانبازان و معلولان این طرح را در مرحله اول انجام دهیم و بر اساس این طرح، امسال ۶۰۰ کیلومتر مناسب سازی می‌شود.
وی درباره راه‌اندازی قرارگاه جمعیت در شهرداری تهران تصریح کرد:این موضوع را به طور ویژه دنبال می‌کنیم و با توجه به ظرفیتی که در کشور وجود دارد، کاهش جمعیت خطرات جدی را برای آینده کشور و جامعه فراهم می‌کند و نسل جوان را به سمت میانسالی و کهنسالی پیش می‌برد.
شهر دارتهران افزود: برای جمعیت قرارگاهی را راه اندازی کردیم ومشوق‌های لازم برای افزایش جمعیت و فرزند آوری در نظر گرفتیم و تسهیلاتی را نیزفراهم می‌کنیم.
زاکانی با بیان اینکه کاری که مقدمه آن شروع شده، موضوع پارک‌های مادر و کودک است، گفت: در سه هزار و ۳۲۳ پارک محلی داریم وتلاش داریم یک پارک محله‌ای را در هر محله تجهیز کنیم که خدمات ویژه‌ای به مادران و کودکان و بانوان ارایه کند.

ارائه خدمات به معلولان بدون هزینه

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز صبح امروز در حاشیه رونمایی از ۲۰ دستگاه ون ویژه معلولان و جانبازان با اشاره به سامانه ویژه ارائه خدمات به جانبازان و معلولان گفت: امروز ۲۰ دستگاه ون جدید تجهیز شده برای ارائه خدمات به معلولان و جانبازان که از ویلچر استفاده می‌کنند رونمایی و وارد ناوگان شد.
بهرام نکاحی با بیان اینکه هدف گذاری ما اضافه شدن ۶۰ دستگاه ون ویژه معلولان وجانبازان است افزود: در گام اول ۲۰ دستگاه وارد ناوگان شد و امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر مابقی ون‌ها را نیز اضافه کنیم. وی با اشاره به اینکه مخاطبان این ون‌ها خاص هستند و جانبازان و معلولانی که از ویلچر استفاده کرده و امکان استفاده از وسایل نقلیه موجود و معمولی را ندارند از این ناوگان خاص استفاده می‌کنند تصریح کرد: جانبازان و معلولان برای استفاده از این ون‌ها در سامانه عضو می‌شوند و براساس اولویت و نوع درخواست، شرکت واحد اتوبوسرانی به آن‌ها خدمت رسانی می‌کند.
وی در مورد هزینه استفاده از این سرویس نیز گفت: هزینه استفاده از این سرویس بسیار ناچیز و گا‌ها رایگان است و به عنوان مساعدت ویژه شهرداری محسوب می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها