اداره‌ها از فردا ملزم به صرفه‌جویی در مصرف برق هستند


اداره‌ها از فردا ملزم به صرفه‌جویی در مصرف برق هستند

وزیر نیرو گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در حوزه مدیریت تقاضا، اداره‌های دولتی ملزم به صرفه‌جویی در مصرف برق از ابتدای خرداد شده اند.

علی اکبر محرابیان گفت: برنامه ریزی در بخش مدیریت تقاضا انجام شده به این صورت که در بخش اداری صرفه جویی قابل توجهی توسط ادارات دولتی و دستگاه ها انجام شود . در ابتدای امر از فردا اول خرداد با تذکرات و تنظیماتی که روی دستگاه های مدیریت مصرف اعمال می شود این کار انجام خواهد شد.

به گفته وزیر نیرو ناترازی صنعت برق پارسال حدود ۱۵ هزار مگاوات بوده که با فرض طی مسیر گذشته و در نظر گرفتن یک رشد حداقلی، این ناترازی امسال می بایست به ۱۹ هزار مگاوات می رسید.

محرابیان گفت: تمامی نیروگاه های موجود در کشور در زمان بندی مشخص به تعمیرات اساسی رفتند و این تعمیرات تا پایان اردیبهشت باید تمام می شد. اغلب نیروگاه ها تا این تاریخ به مدار بر گشته اند و مابقی هم طی چند روز آینده باز می گردند.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر «دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال» را به تصویب رساند.

بر این اساس و به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال، دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی برق ایران (شرکت مدیریت شبکه برق ایران) برای کلیه مدیران برق و مشترکان بزرگ برق لازم الاجراست و استانداران و مدیران استانی موظفند ضمن ایجاد هماهنگی برای رعایت دقیق سهمیه برق ابلاغی دیسپاچینگ ملی برق ایران، از بروز هرگونه اختلال در بهره برداری از شبکه برق جلوگیری کنند.

همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه