رییس کل دادگستری اصفهان: امروز در مبارزه با فساد، خرمشهرها در پیش‌رو داریم


رییس کل دادگستری اصفهان: امروز در مبارزه با فساد،  خرمشهرها  در پیش‌رو داریم

اصفهان–ایرنا–رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: امروز در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با فساد و شکستن گردن غارتگران و بدخواهان نظام و برقراری عدالت قضایی و اجتماعی، مسائل سیاسی، فرهنگی، دیپلماسی و اقتصادی، خرمشهرها در پیش‌رو داریم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر در دادگستری کل استان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل‌گیری، پیروزی و تثبیت خود تا به امروز فراز و نشیب‌، ناهمواری‌ و چالش‌های زیادی را از سوی معاندان داخلی و خارجی به سردمداری استکبار جهانی پشت سر نهاده که یکی از آنها جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای ذخایر تمام‌ناشدنی برای ملت است و رمز بقا، عزت، اقتدار، پایداری و ماندگاری نظام جمهوری بواسطه وجود الگوی دفاع مقدس است.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: با الهام از قرآن کریم و اطاعت‌پذیری و بکارگیری باورها، اعتقادات و الگو قرار دادن فرهنگ دوران مقدس می‌توان در مقابل تمام بحران‌ها، ناهنجاری‌ها و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایستاد و کشتی انقلاب را به سر منزل مقصود رساند.

وی با اشاره به عظمت و شکوه پیروزی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر تصریح کرد: فتح خرمشهر در سال ۶۱ محصول هماهنگی، همدلی، ایمان به خدا و اطاعت‌پذیری سرداران شهید احمد کاظمی، خرازی، قربانی‌ها و فرماندهان و نیروهای مُخلص ارتش قهرمان در میدان نبرد نابرابر با دشمن بود.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: فتخ خرمشهر به جهانیان ثابت کرد که چگونه با باورها و ارزش‌های والای دینی و انسانی می‌توان فاتح میدان‌ها شد و غیرممکن‌ها را ممکن کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خاطرنشان کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران بزرگترین ذخیره و سرمایه ملت و نظام محسوب می‌شوند و با مدد از این سرمایه‌ها و تأسی از این الگوهای ماندگار و ذخایر ارزشمند معنوی می‌توان در حل مشکلات کنونی کشور مانند دوران دفاع مقدس به پیروزی و قله افتخار رسید.

در این آیین که با حضور جمعی از خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس شاغل در دادگستری و بصورت همزمان و برخط در سراسر حوزه‌هایی قضایی استان برگزار شد، سردار حاج مرتضی قربانی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به سخنرانی و روایتگری پرداخت و در پایان از خانواده شهدا تجلیل شد.

خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغال و پس از ۳۵ روز مقاومت، روز چهارم آبان ۱۳۵۹ توسط رژیم تا دندان مسلح بعثی عراق، اشغال و در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس آزاد شد.
استان اصفهان در دفاع مقدس افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امضای تفاهم‌نامه با باشگاه‌های حرفه‌ای گام بزرگی در ارائه خدمات به ورزشکاران است