ایران جزو کشورهای برتر در تولید غذای سالم است


ایران جزو کشورهای برتر در تولید غذای سالم است

شیراز-ایرنا-رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: ایران جزو کشورهای برتر دنیا در تولید غذای سالم است اما از این ظرفیت ها و قابلیت ها استفاده بهینه نمی‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد جواد عسکری روز یکشنبه در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت دام، طیور و آبزیان که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی این صنعت در شیراز برگزار شد،گفت: صرفه جویی در حوزه کشاورزی یک قابلیت ویژه است.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان های خواروبار جهانی کشورها را به تولید غذای سالم مکلف کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف کشاورزی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کشور ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل کارآمد و متخصص وجود دارد،گفت: با خیلی از کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و مرکزی مذاکره کرده و اعلام کرده‌ایم که در حوزه نیروی کاری بخش کشاورزی ظرفیت غنی در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر فضا مهیا و مسیر هموار باشد و بروکراسی‌های اداری نیز کمرنگ شود با استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی در حوزه ارز آوری، اشتغال، تولید و صادرات می توان بهره برد به گونه ای که حتی شیرهای نفت را بست.

عسکری با تاکید بر اینکه امروز در حوزه سفره مردم هر کشور و دولتی که آینده نگری نکند حتماً آسیب خواهد دید، بیان کرد: چالش های پیش روی جوامع بشری امروز مربوط به حوزه امنیت غذایی است بنابراین با جنگ ها و بحران آبی که در دنیا روی داده اگر برنامه ریزی نکنیم بی شک لطمه خواهیم دید.

عسکری با بیان اینکه فضای بخش کشاورزی را باید به گونه‌ای جلو ببرد که در مقابل تنش های محیطی مقاوم باشد،افزود: ۴۵ درصد جمعیت و ۲۵ درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش کشاورزی است و از همه مهمتر در حوزه اشتغال نیز کشاورزی یکی از ظرفیت های منحصر به فرد محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه در بحث قانون های مرتبط کشاورزی مشکل خاصی وجود ندارد،گفت: از نخبگان، فرهیختگان،پژوهشگران و علاقه مندان به حوزه کشاورزی دعوت شده تا چالش‌های بخش کشاورزی احصاء و مشکلات بخش کشاورزی مشخص شود و در نهایت حدود ۶ ماه روی طرح امنیت غذایی کار شد تا در قالب ۱۵ ماده همه ایرادات بخش کشاورزی اصلاح و در کنار آن راهکارها نیز ارائه شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قانون امنیت غذایی به زودی توسط وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی و اجرایی و خیلی از مشکلات حل می شود، اظهار کرد: در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی بخش کشاورزی در شیراز تجهیزات و امکانات مهندسی معکوس در حوزه تولید ادوات و دستگاه ها به نمایش گذاشته شده که در نوع خود منحصر به فرد و بی نظیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان