آمریکا برای رفع بحران شیر خشک دست به دامن نستله شد


آمریکا برای رفع بحران شیر خشک دست به دامن نستله شد

در بحبوحه بحران شیرخشک در آمریکا، شرکت نستله چندین پالت شیرخشک به این کشور ارسال کرده است.

شرکت نستله (Nestle) اعلام کرد که ۱۳۲ پالت شیرخشک کودکان را به آمریکا تحویل داده است.

به نقل از رویترز، این شیرخشک‌ها از نوع Health Science Alfamino و Alfamino Jr متعلق به شرکت نستله بودند و قرار است در روز‌های آینده نیز ۱۱۴ پالت دیگر شیرخشک از انواع دیگر متعلق به این شرکت به آمریکا ارسال شود.

ارسال این محموله‌ها را نستله به دلیل تلاش دولت بایدن با هدف کاهش کمبود عرضه شیر خشک در آمریکا انجام می‌دهد.

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، برای رفع مشکل کمبود شیر خشک در آمریکا مجبور شد از «قانون تولید دفاعی» استفاده کند.

همچنین گفته می‌شود کمبود شیر خشک در آمریکا و تعطیلی کارخانه اصلی عرضه این محصول به دغدغه اصلی این روز‌های رئیس‌جمهور این کشور تبدیل شده است.

با هدف تسریع در تولید شیرخشک و اجازه واردات آن از خارج از کشور جو بایدن مجبور شده از این قانون استفاده کند و بر اساس این دستور، تامین کنندگان و تولیدکنندگان شیر خشک باید ضمن تلاش برای رفع مشکلات و تنگنا‌های تولید، سفارش‌های شرکت‌ها را قبل از سایر مشتریان انجام دهند.

پیشتر اعلام شد ۴ کودک در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا به علت کمبود شیر خشک در بیمارستان بستری شده‌اند. به گفته «هیذر ام وولوین» سخنگوی بیمارستانی که کودکان در آن بستری شدند، این کودکان، دچار سوء تغذیه هستند.

دانشگاه علوم پزشکی کارولینای جنوبی یکی از چندین بیمارستان در سراسر آمریکاست که با افزایش بستری شدن کودکان به علت کمبود شیر خشک مواجه است.

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای گفته است: «هدایت شرکت‌ها برای اولویت‌بندی و تخصیص تولید نهاده‌های کلیدی شیر خشک به افزایش تولید و تسریع زنجیره تأمین کمک می‌کند».

بخشی از این تلاش، شامل استفاده از منابع نظامی برای انتقال تجهیزات یا تدارکات از خارج است.کمبود شیرخشک که با افزایش تورم و قیمت‌ها در آمریکا همراه شده، در ۴ دهه گذشته بی‌سابقه بوده است، به نحوی که کمبود آن موجب شد رئیس‌جمهور آمریکا وعده رسیدگی به این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه