ورود علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به معضل حاشیه‌نشینی در کشور


ورود علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به معضل حاشیه‌نشینی در کشور

قم-ایرنا- رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: طی توافقنامه و همکاری با وزارت کشور، تجربیات علمی این پژوهشگاه در خصوص حاشیه‌نشینی در قم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

حجت الاسلام علی محمد حکیمیان روز دوشنبه در بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از این پژوهشگاه در قم، بیان کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از سه سال گذشته با همراهی وزارت کشور ورود جدی به مبحث حاشیه نشینی در قم کرده و ۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۵ همایش و ۱۰ وبینار بین المللی به همت این پژوهشگاه برگزار شده است، ادامه داد: ۵۰ استاد شاخص بین المللی در قالب این همایش جذب شده و در قالب آن ۵ طرح پژوهشی شاخص بین المللی توسط پژوهشگاه دنبال می شود.

حکیمیان با اشاره به انتشار ۶ مجله تخصصی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، یادآور شد: این ۶ مجله با هدف ترویج علوم انسانی و اسلامی هم اکنون در بیش از ۵۰ نمایه و وبگاه علمی منتشر می شود و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

وی ترجمه حدود ۱۱۰ کتاب شاخص علمی در عرصه بین الملل را از اقدامات دیگر پژوهشگاه طی سال های اخیر برشمرد و افزود: مشارکت پذیری و مشارکت جویی با دستگاه ها و موسسات علمی و پژوهشی رویکرد سوم این پژوهشگاه است.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تدوین و عملیاتی کردن برنامه هفتم توسعه حوزه های علمیه سراسر کشور نیز توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حال انجام است.

وی با اشاره به مشکلات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: زیرساخت های این دانشگاه مانند خوابگاه و زیرساخت های پژوهشی آن ناقص است.

حکیمیان عنوان کرد: بزرگترین کتابخانه تخصصی علوم انسانی در محل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه احداث شده اما این مجموعه هم اکنون از نظر مباحث ایمنی و اطفای حریق در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

وزیر علوم امروز در سفر به قم علاوه بر بازید از دانشگاه صنعتی قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه حضرت معصومه(س) با مسوولان مراکز علمی وآموزشی دیدار و گفت وگو می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند