نصب یادمان ساختمان ساعت در ورودی رشت/به همراه تصاویر


نصب یادمان ساختمان ساعت در ورودی رشت/به همراه تصاویر

رکنا :رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: نصب یادمان ساختمان ساعت در ورودی رشت یک اقدام ماندگار برای این شهر است.

به گزارش رکنا از رشت، سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در خصوص طرح پیشنهادی ورودی شهر رشت اظهار کرد: طرح پیشنهادی برگرفته از سبک معماری ساختمانهای میدان مرکزی شهر است و اگرچه برای نمونه عمارت تاریخی شهرداری رشت نسبت به جامعه خود در زمان احداث بنایی مدرن بود اما به مرور و طی سالها این ساختمان نقش هویتی پیدا کرد و امروز شهر رشت را با چنین نمادی در سراسر ایران می‌شناسند.

نصب یادمان ساختمان ساعت در ورودی رشت/به همراه تصاویر

وی اظهار داشت: عمارت تاریخی شهرداری رشت و میدان مرکزی رشت در دهه های اخیر مرکز رویدادهای مذهبی و ملی بوده است و اعزام رزمندگان به جبهه های هشت سال دفاع مقدس و تشییع شهیدان سرافراز در این مکان صورت گرفته است.

سید حسین رضویان افزود: طرح پیشنهادی برای ورودی شهر رشت در وحدت و یکپارچگی با معماری ساختمانهای میدان اصلی شهر با نظارت سازمان سیما و منظر طراحی شده و امیدوارم با جدیت در اجرای پروژه و پس از ساخت، شهر رشت از ورودی زیبا و در خور شان برخوردار باشد.

محمد حسین واثق کارگرنیا نیز در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به ارائه طرحی از سوی سازمان سیما و منظر شهرداری رشت برای یکی از ورودی های شهر اظهار کرد: زمانی که یک مسافر و گردشگر قصد ورود به رشت را دارد باید در همان ابتدای ورود به شهر نماد ورودی را مشاهده کند و نصب این نماد در پنج الی ۱۰ کیلومتر پس از نقطه ورودی شهر اقدام صحیحی نیست.

وی با تاکید به درج عنوان شهید در نماد ورودی رشت بیان کرد: عنوان شهید نباید از نماد ورودی رشت حذف شود و این عنوان مایه مباهات و شناسنامه رشت است و تا به همیشه مدیون رشادت های شهدای گرانقدر هستیم .

کارگرنیا با اشاره به اینکه باید رشت را به درستی معرفی کنیم تصریح کرد: برخی از عناوین که گاها به رشت داده می شود ممکن است موجب عدم تمایل و فرار گردشگران شود و از این رو باید در درج عناوین بر روی ورودی های رشت دقت بیشتری داشته باشیم .

رشت /مرجان گودرزی

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری