84 اتاق بهداشت در 84 واحد آموزشی قزوین افتتاح شد


84 اتاق بهداشت در 84 واحد آموزشی قزوین افتتاح شد

قزوین- ایرنا- همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر 84 اتاق بهداشت در 84 واحد آموزشی استان قزوین با حضور جمعی از مسوولان در قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین روز سه‌شنبه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت:عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر که به نام حماسه سوم خرداد در تاریخ دفاع مقدس ثبت شده هیچ گاه از اذهان ملت شریف ایران پاک نخواهد شد و این روز مایه افتخار ایران اسلامی است.

نقی سیاهکالی مرادی افزود: شهدا، قهرمانان ملی و افتخارات تمام نشدنی ما هستند که بزرگداشت این عزیزان یک وظیفه مهم برای همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت است.

وی اظهار داشت: قزوین در طول دوران دفاع مقدس جزو استان هایی بود که ۵۸ معلم و ۲۵۶ دانش‌آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است‌.

سیاهکالی مرادی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در همه‌ی زمینه‌ها آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی است خواهان همراهی و همکاری دانشگاه در زمینه بهینه سازی مدارس برای تجهیز زیرساخت‌ها و امکانات مناسب بهداشتی شد.

این مسوول با اشاره به افتتاح اتاق بهداشت در مدارس افزود: برای راه اندازی این اتاق‌ها سه میلیارد ریال هزینه شده و برای اجرای این طرح در تمام مدارس به طور میانگین سه تا چهار میلیون تومان هزینه مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که به طور متوسطه هر کودک ۶ ساله در بدو ورود به مدرسه دارای پنج دندان شیری پوسیده است و از سن ۶ تا ۱۲ سالگی نیز میزان پوسیدگی دندان‌های دائمی روند افزایشی دارد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: سلامت دهان و دندان بخش مهمی از بهداشت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد نقش مهمی دارد و بهترین زمان کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی می باشد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!