کیفیت هوای شهرری بر مدار بنفش


کیفیت هوای شهرری بر مدار بنفش

شهرری - ایرنا - کیفیت هوای شهرستان ری، امروز سه شنبه به لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با شاخص لحظه‌ای 288در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) است.

به گزارش ایرنا، پیرو وضعیت هوای تهران امروز تمام مدارس استان تهران به علت آلودگی هوا در دو نوبت صبح و عصر تعطیل بود، ساعات کاری ادارات استان نیز امروز تا ۱۲ اعلام شد.

این شرایط در حالی است که افزایش ذرات معلق در جو و کاهش کیفیت هوا در شهر های جنوبی استان نیز قابل توجه بوده و بر اساس داده‌های سازمان محیط زیست شهرستان شاخص آلودگی هوا ، ایستگاه باقر شهر، ۵۰۰ و ایستگاه فرمانداری شهرستان عدد ۲۸۸ را نشان می دهد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

هشدار نارنجی هواشناسی استان تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای امروز سه شنبه سوم خرداد در این استان هشدار نارنجی داد.

در چنین شرایطی اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه کرد:در این شرایط خطرناک افراد باید از فعالیت های خارج از منزل خودداری ورزند و از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد و همچنین از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد پرهیز کنند.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی و کودکان، پرهیز از کوهنوردی و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، پرهیز از کار بر روی سازه های مرتفع، محکم کردن سازه های موقت و پوشش گلخانه ها و پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده در این مدت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی