ارائه خدمات فرهنگی کتابخانه سیار «شهدای بازی دراز» قصرشیرین


ارائه خدمات فرهنگی کتابخانه سیار «شهدای بازی دراز» قصرشیرین

قصرشیرین- ایرنا- رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قصرشیرین گفت: کتابخانه سیار شهدای بازی دراز این شهرستان در 10 روز گذشته با استقرار در اماکن عمومی و پرتردد شهر قصرشیرین به ارایه خدمات کتابخانه های عمومی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی پرداخت.

«ضیاالله آباد» روز سه‌شنبه توضیح داد:» کتابخانه عمومی سیار شهدای بازی دراز از ۱۰ روز گذشته با حضور در نماز جمعه و سایر مناطق پر تردد شهری ضمن معرفی خدمات کتابخانه های عمومی به عضو گیری، اهدای کتاب و اهدای نشریات تاریخ گذشته، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی کودکان، معرفی کتاب های خوانده شده اعضا، در بین علاقمندان به کتاب و کتابخوانی اقدام کرده است

وی اظهار داشت: این کتابخانه در سال ۱۳۸۲ افتتاح شده و هم اکنون تعداد هفت روستا از توابع این شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

به گفته وی کتابخانه سیار شهدای بازی دراز پنج هزار و ۲۳ نسخه کتاب و ۵۴۰ نفر عضو دارد.

وی اضافه کرد: برنامه های شاخص برای جذب اعضا حضور در مدارس، هماهنگی با دهیاری ها و توضیح خدمات کتابخانه به ساکنین روستا و ارتباط دوستانه با ساکنین روستا، برگزاری مسابقه نقاشی، قصه گویی، معرفی کتاب و اشخاص فرهنگی و آثار آن ها، نشست کتابخوان، جمع خوانی از دیگر برنامه های این کتابخانه است.

آباد افزود: ۴۰۰ نفر به واسطه این کتابخانه سیار در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و در سال ۱۴۰۰ این کتابخانه میزبان برگزاری ۴۰ برنامه فرهنگی در موضوعات مختلف بوده و حدود ۲ هزار نسخه کتاب به امانت داده است.

شهرستان قصرشیرین دارای چهار باب کتابخانه شهری و روستایی و یک دستگاه کامیونت کتابخانه سیار روستایی است که ۴۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است و بیش از سه هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داوطلبان در ارتقا کیفیت خدمات‌دهی جمعیت هلال‌احمر به مردم موثر هستند