کاهش دید افقی در سطح جاده های استان قزوین


کاهش دید افقی در سطح جاده های استان قزوین

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه قزوین نسبت به کاهش دید افقی به دلیل غلظت آلاینده های جوی و گرد و غبار در راه های ارتباطی این استان هشدار داد.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی روزهای گذشته به دلیل وجود گرد غبار شاهد کاهش دید افقی در سطح راه های ارتباطی منطقه بوده و هستیم و به همین جهت رانندگانی که قصد عبور از جاده های این استان را دارند باید با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز، احتیاط لازم در رانندگی را به عمل آورند.

وی، رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل را یکی از موارد مهم رانندگی در زمان کاهش دید دانست و افزود: انجام این مساله به خصوص در آزادراه ها بسیار حایز اهمیت بوده چرا که عدم رعایت این مساله باعث وقوع برخی سوانح از جمله تصادفات زنجیره ای و واژگونی می شود.

به گفته وی، رانندگان هنگام خستگی و خواب آلودگی در مواجه به پدیده گرد و غبار و کاهش دید باید در پارکینگ های حاشیه راه و یا مجتمع های خدمات رفاهی توقف کرده و با کمی استراحت، ادامه مسیر دهند.

سرهنگ ذاکری منش اضافه کرد: پدیده گرد و غبار رانندگی در اوایل شب و صبح خطر زیادی را به همراه دارد و به همین جهت رانندگان در این مواقع بایستی ضمن رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی بیشتری را با خودروهای مقابل خود داشته باشند.

این مسوول حوزه انتظامی یادآور شد: ماموران پلیس راه در مناطق حساس و استراتژیکی استان مستقر بوده و تمامی ترددها در سطح راه های ارتباطی را زیر نظر داشته و برخورد با متخلفان را به منظور برقراری امنیت جاده ای، سرلوحه اقدامات خود قرار داده اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها