استاندار سمنان: ماندگاری جمعیت در روستاها با ایجاد اشتغال و ثروت ممکن است


استاندار سمنان: ماندگاری جمعیت در روستاها با ایجاد اشتغال و ثروت ممکن است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: بهترین راه رونق روستاها و ماندگارکردن جمعیت در آنجا ایجاد رونق تولید و اشتغال به ویژه برای جوانان است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در اجرای ششمین برنامه کاروان خدمت و ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با مردم روستاهای تابعه بخش مرکزی شهرستان سمنان در مسجد جواد الائمه(ع) دلازیان گفت: امروز ضرورت دارد تا بحث تولید ثروت و اشتغالزایی در روستاها از طریق ارتقاء مهارت و برگزاری دوره های کارآفرینی، مهارت آموزی و فنی و حرفه ای و تقویت واحدهای بومگردی در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امور مطرح شده در خصوص گردشگری و واحدهای بومگردی، راه روستایی، پوشش تلفن همراه و اینترنت، ورزش، آب و فاضلاب، احیا قنات و سایر موارد روستای دلازیان به صورت جدی در دستور کار قرار می گیرد و بررسی و رسیدگی خواهد شد.

استاندار سمنان بیان کرد: در راستای تسهیل در دسترسی مردم به مدیران اجرایی استان و گره گشایی از کار آنها، کاروان خدمت با حضور مدیران ستادی و اجرایی در نقطه به نقطه استان برگزار می شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران فرمودند سیاست های اقتصادی دولت باید حمایت شود و در این راستا از همراهی مردم در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تقدیر و تشکر دارم.

هاشمی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین است و بهترین راه مقابله با آمریکا، مردمداری است. تسهیلگری در امور و خدمتگزاری بهتر به مردم از اهداف اصلی برگزاری کاروان خدمت است.

استاندار سمنان و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان سپس با مردم روستای محمودآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در مسجد این روستا دیدار کرد و گفت: ایجاد کارگاه های تولیدی، واحدهای بومگردی و مشاغل خانگی باید در سطح روستاها تقویت شود.

هاشمی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا مردم دغدغه ای در حوزه های مختلف در سطح روستاها نداشته باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: موارد و مباحث مطرح شده در خصوص روستای محمودآباد بخش مرکزی شهرستان سمنان بررسی، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

پس اتمام دیدارهای مردمی، استاندار سمنان به صورت میدانی از یک کارگاه تولیدی مواد غذایی بازدید و دستورات لازم جهت رفع مشکلات این واحد تولیدی را صادر کرد.

وی از اقامتگاه بومگردی "عمارت" در روستای دلازیان از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان نیز بازدید و با اهالی این روستاها ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو