امام جمعه موقت سمنان: جراحی اقتصادی بدون پیوست فرهنگی آسیب‌زا می‌شود


امام جمعه موقت سمنان: جراحی اقتصادی بدون پیوست فرهنگی آسیب‌زا می‌شود

سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت سمنان گفت: اگر به دنبال جراحی اقتصادی هستیم، باید با تعریف پیوست فرهنگی، مواظب بود مردم بداخلاق نشوند و در جامعه آسیب ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی قدس‌پور در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و با اشاره به حدیثی از این امام بیان کرد: بالا رفتن قیمت‌ها و تورم، بندگان خدا را تحت تاثیر قرار می دهد، دچار سوء اخلاق می شوند و در نتیجه دروغ و خیانت زیاد می‌شود.
وی افزود: بر اساس این حدیث، زمانی که جامعه‌ای تورم و گرانی را تجربه کند، زندگی سخت نمی شود اما اخلاق‌ها بد می شود ، امانت داری کم می‌شود، خیانت زیاد می شود و انسان مسلمان اضطراب پیدا می کند پس کاسبان خوشحال نباشند که جنس گران می شود.

وی تاکید کرد:در اجرای طرح های اقتصادی مراقب باشیم امت‌داری از بین نرود در غیر این صورت، تقوای حاکمیتی را رعایت نکردیم و دروغ، بداخلاقی و خیانت زیاد می شود.

امام جمعه موقت سمنان گفت: حاکم اسلامی باید روش حکومتی خود را بر اساس آیات و دین استخراج کند نه اینکه در جوامع دیگر چگونه حکومت می کنند. او باید مردم را به اخلاق اسلامی توصیه کند و خودش نیز اخلاق اسلامی و تقوای حاکمیتی داشته باشد یعنی در برنامه ریزی ها از اقتصاد تا معماری و شهرسازی اخلاق اسلامی داشته باشد.

وی افزود: طبق روایت، اگر فردی، کاسبی، بنگاهی، کارخانه‌داری آرزو کند اجناس یا خانه‌ای در جامعه اسلامی گران شود که خودش سود ببرد، خداوند عمل دینی ۴۰ ساله او را از بین می برد.

امام جمعه موقت سمنان گفت: مقام معظم رهبری تسلط بر آیات و روایت دارند و همیشه تلاش ایشان بر پیاده‌سازی آیات در تمامی علوم از اقتصاد ، سیاست خارجی و شهرسازی و فرهنگ بوده است که باید به خاطر چنین دیدگاهی از سوی رهبرمان خدا را شکر کنیم.

قدس‌پور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین گفت: این نوع جهاد، نیازمند مباحث علمی است و زمانی که در جامعه چیزی یا خدمتی دیده نمی‌شود، عالمی مثل امام صادق(ع) آن را کشف و تفسیر می کند و نتیجه این جهاد کتاب هایی مانند المیزان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی اهدافی دارد که در مسیر رسیدن به آن ممکن است اشتباهاتی داشته باشد، باید این موارد تبیین شود و برای مردم گفته شود و به طور مثال اگر خواهان استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بودیم، این نیاز به تبیین دارد.

قدس پور گفت: از زمانی که مساله جهاد تبیین مطرح شد، چند مسئول از استاندار ، فرماندار تا مدیر کل‌ها چقدر برای مردم در خصوص همین گرانی ها توضیح دادند؟

امام جمعه موقت سمنان گفت: آقایان اصولگرا و اصلاح‌طلب برای مردم توضیح دهید، بگذارید مردم در جریان کار قرار بگیرند و اضطراب آنان کم شود مثل رییس جمهوری که گفت برای جراحی اقتصادی آبروی خودم را می‌گذارم.

قدس‌پور گفت: در اویل انقلاب به آیت الله بهشتی گفتند می‌خواهند آبروی شما را ببرند، گفت اشکالی نیست زیرا انقلاب هم اکنون به جان و مال من نیاز ندارد، به آبروی من نیاز دارد.

امام جمعه موقت سمنان افزود: بخشی از تورم و بالا رفتن قیمت ها را دولت با یارانه‌ها جبران می کند اما برای تورم انتزاعی و روانی نیاز به برنامه ریزی بهتر بود و چه تضمینی است که تنها کالاهای اساسی گران شود و بر دیگر اجناس تاثیر نگدارد و دولت صبوری مانند این دولت برای این مساله باید راهی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...