جک دورسی در یک قدمی ترک کردن توییتر است


جک دورسی در یک قدمی ترک کردن توییتر است

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) به نظر می‌رسد شخصی که ایلان ماسک را به خرید توییتر مجاب کرده، جک دورسی، بنیان‌گذار آن بوده که اکنون در یک قدمی ترک این شرکت است. به گزارش آکسیوس، جک دورسی سال گذشته از سمت خود در هیئت مدیره توییتر کناره‌گیری کرد. این اقدام به یکی از پر سر و صداترین اخبار تاریخ شرکت... نوشته جک دورسی در یک قدمی ترک کردن توییتر...

به نظر می‌رسد شخصی که ایلان ماسک را به خرید توییتر مجاب کرده، جک دورسی، بنیان‌گذار آن بوده که اکنون در یک قدمی ترک این شرکت است.

به گزارش آکسیوس، جک دورسی سال گذشته از سمت خود در هیئت مدیره توییتر کناره‌گیری کرد. این اقدام به یکی از پر سر و صداترین اخبار تاریخ شرکت از سال 2006، یعنی زمان راه‌اندازی آن توسط او تبدیل شد. خروج دورسی از هیئت مدیره شرکت نشان‌دهنده پایان یک حماسه تلخ و شیرین است که او در طی آن با ترک سمت مدیرعاملی و بازگشت مجدد و از سر گیری فعالیت خود تحت این عنوان از سال 2015 تا 2021 همراه شد و حالا نیز با قطع کامل همکاری به پایان خواهد رسید.

دورسی در حال حاضر رهبری کمپانی Block که پیش‌تر تحت عنوان Square شناخته می‌شد را برعهده دارد. با این‌حال، خروج او از هیئت مدیره توییتر، چندان بی‌سر و صدا نبود. دورسی با انتشار چند توییت در ماه گذشته از دخالت‌های مداوم هیئت مدیره در عملکرد شرکت گله کرده بود. از سوی دیگر، مشتری جدید توییتر یعنی ایلان ماسک نیز علاقه‌ای به حفظ هیئت مدیره فعلی ندارد، زیرا او پیش از تصاحب شرکت اعلام کرده بود که پاداش اعضای آن را به صفر می‌رساند.

اما مدیرعامل سابق توییتر هم‌چنین به دلیل عدم تغییر اوضاع در زمان فعالیت خود، با انتقاداتی نیز مواجه شده بود. در ابعاد داخلی، جک دورسی به دلیل تقسیم توجه خود میان توییتر و بلاک، آن هم در برهه‌ای که این پلتفرم با مشکلاتی در رشد و درآمد دست‌وپنجه نرم می‌کرد، با انتقادات گسترده‌ای روبرو شد. دورسی در اقدامی تامل‌برانگیز از ماسک به عنوان یک راه‌حل منحصر به فرد که در هدایت توییتر به آن اعتماد دارد، حمایت کرد. علی‌رغم این واقعیت که طبق گزارش‌ها، تصاحب این شرکت توسط ماسک دیدگاه‌ها را به شدت در داخل شرکت متضاد کرده و باعث خروج برخی از افراد برجسته خواهد شد.

آیا این جک دورسی بود که توییتر را به ماسک واگذار کرد؟

جک دورسی در یک قدمی ترک کردن توییتر استجک دورسی در یک قدمی ترک کردن توییتر است

تحسین جک دورسی از ماسک و اعتماد او به این میلیاردر برای اداره توییتر، این گمانه‌زنی را افزایش داده که در واقع این دورسی بوده که برای خرید توییتر، ماسک را ترغیب کرده است. طبق گزارشی از فایننشال تایمز، او بر این عقیده بود که در صورت خصوصی شدن توییتر، خدمات بهتری ارائه خواهد شد و بعدا در توییتر به این فکر افتاد که بازگرداندن مالکیت آن از وال‌استریت اولین قدم صحیح در این راستا است. بلافاصله پس از آنکه دورسی به طور علنی نظر خود را به اشتراک گذاشت، ایلان ماسک فاش کرد که قصد دارد توییتر را خریداری و خصوصی کند.

هم‌چنین گفته می‌شود که دورسی با شرکت Elliot Management نیز اختلافاتی داشته که پس از سرمایه‌گذاری قابل توجه آنها و تصاحب سیت در هیئت مدیره طی سال 2020 به اوج خود رسید. طبق گزارش‌ها، جک دورسی ماسک را سریع‌ترین راه برای خصوصی‌سازی توییتر و درک پتانسیل واقعی این شرکت می‌داند. علاوه بر آن، طی افشایی از پرونده‌های SEC، رابطه ماسک و دورسی عمیق‌تر از چیزی است که در اینترنت به‌نظر می‌رسد.

هر دو بنیان‌گذار علایق مشترک دیگری مانند ارز دیجیتال، تمرکز زدایی، آزادی بیان و یک اکوسیستم فناوری منبع‌باز را با یک‌دیگر به اشتراک می‌گذارند. با این وجود، اظهارات اخیر دورسی با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است. جیسون گلدمن، معاون سابق توییتر، در مصاحبه‌ای گفته که دورسی با تشویق ماسک به خرید شرکت، از پشت به هیئت مدیره خنجر زد و اکنون به نظر می‌رسد که دوران او در توییتر سرانجام به پایان رسیده است.

منبع :slashgear

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پنتاگون برای رویارویی در فضا آماده می شود