بیش از 17 هکتار اراضی ملی در کردستان برای واگذاری تعیین تکلیف شد


بیش از 17 هکتار اراضی ملی در کردستان برای واگذاری تعیین تکلیف شد

سنندج- ایرنا- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیش از 175 هزار مترمربع  از اراضی ملی و دولتی استان در قالب 18 فقره پرونده برای واگذاری به طرح های کشاورزی و تولیدی تعیین تکلیف شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، پیمان ملکی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون طرح های کشاورزی و تولیدی موضوع ماده ۲ دستورالعمل واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی استان اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی درخواست‌های واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی جهت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی در سطح استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ فقره پرونده به مساحت ۱۷۵ هزار و ۶۵۷ مترمربع از اراضی ملی در این جلسه بررسی و تعیین تکلیف می شود، افزود: این طرح ها مربوط به درخواست‌های واگذاری، تمدید و تغییر مجری قرارداد اجاره اراضی منابع ملی و دولتی برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این طرح ها مربوط به شهرستان‌های سقز، سنندج، مریوان، بیجار، دیواندره و کامیاران است، اضافه کرد: از این طرح‌ها می‌توان به طرح ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه در دمای بالای صفر درجه و زیر صفر درجه سانتیگراد به مساحت ۲ هزار متر در شهرستان سنندج اشاره کرد.

ملکی یادآور شد: طرح گوسفند داشتی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع در شهرستان سنندج و طرح بوقلمون گوشتی به مساحت هشت هزار مترمربع در شهرستان بیجار از دیگر طرح هایی است که واگذاری اراضی به آنها تعیین تکلیف شد.

کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که در شرایط جوی مناسب سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی زراعی و باغی تولید می کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران