جشنواره ملی پایان نامه‌‎ تحصیلات تکمیلی و همایش اختلال مصرف مواد مخدر در یزد برگزار می‌شود


جشنواره ملی پایان نامه‌‎ تحصیلات تکمیلی و همایش اختلال مصرف مواد مخدر در یزد برگزار می‌شود

یزد - ایرنا - رییس دانشگاه یزد از برگزاری سومین جشنواره ملی پایان نامه‌‎های تحصیلات تکمیلی با محوریت امنیت اخلاقی و همچنین چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردانها در روزهای 10 و 11 خرداد در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا دکتر عباس کلانتری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره و همایش یاد شده با حضور اساتید، دانشجویان و اعضای هیات علمی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌ یزد به عنوان دانشگاه نسل چهارم، رسالت خود را محدود به مباحث آموزشی و پژوهشی نمی‌دانند بلکه خود را موظف به حل مشکلات پیرامون جامعه خود می داند.

کلانتری خاطرنشان کرد: این مرکز آموزشی به عنوان دانشگاه مادر استان تلاش دارد نقش محوری در این مورد داشته باشد و در همین راستا برنامه‌های متعددی را برای رسیدن به این هدف در دستور کار دارد و به همین منظور کلینیک تخصصی حقوقی را بزودی راه اندازی می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد هم گفت: امروز دانشگاه‌ها در کنار فعالیت‌های معمول آموزشی و پژوهشی خود، مسئولیتهای اجتماعی را نیز مورد اهتمام دارند و این دانشگاه نیز در این راستا محوریت نگاه به بیرون را در تدوین برنامه راهبردی دانشگاه مورد توجه داشته است.

محسن رفیعیان افزود: دانشگاه در حوزه راهبری با وجود هیات‌های اندیشه‌ورز، کانون‌های علمی و اعضای هیات علمی عضو در شوراهای متفاوت استانی و ملی، تدابیر و اقدامات خوبی را در دست انجام دارد و در بخش گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری نیز نقش اصلی را متوجه دانشجویان و گروه‌های جهادی دانشجویی می‌داند و تلاش دارد که این مطالبات را در قالب فعالیتهای تخصصی هر بخش به عرصه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی مسئولان منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹ طرح در برنامه راهبری فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد در همین راستا تعریف شده تا دانشگاه در حیطه اندیشه و فرهنگ سازی و اجتماعی به خوبی نقش مرجعیت خاص خود در استان را ایفا کند.

۲۸۱ اثر به جشنواره ملی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی واصل شد

دبیر سومین جشنواره ملی پایان‌نامه‌‎های تحصیلات تکمیلی با محوریت امنیت اخلاقی هم در این نشست، توجه و اهتمام بیشتر دانشگاهیان نسبت به شناخت مسائل و آسیب‌های اجتماعی با محوریت امنیت اخلاقی، تشویق دانشجویان به انجام پژوهش پیرامون مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه و دانشگاه و نیز بهره‌گیری از نتایج پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به منظور کمک به ارتقا امنیت اخلاقی و جهت دهی کاربردی به پایان نامه های بعدی را از اهدف این جشنواره بیان کرد.

سید محسن موسوی با بیان اینکه جشنواره یاد شده در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می شود گفت: بر اساس سیاست های کلی این جشنواره، تمامی پایان نامه‌ها و رساله‌ها که از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ دفاع شده‌اند، همچنین پروپوزال‌های تصویب شده تا زمان برگزاری جشنواره که به نوعی مرتبط با بحث امنیت اخلاقی و ارتقاء آن هستند، قابلیت ارسال به جشنواره را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۲۸۱ اثر مرتبط با موضوع جشنواره ارسال شد که پس از داوری‌های اولیه تعداد ۱۱۱ اثر به مرحله داوری تخصصی در ۶ محور دسته بندی شد که در نهایت ۲۲ اثر شامل ۲ پایان‌نامه در مقطع دکتری و ۲۰ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد، برگزیده شد.

موسوی گفت: اخلاق و معارف اسلامی، حقوق جزا و جرم شناسی ، علوم اجتماعی ، علوم ارتباطات و رسانه علوم قران و حدیث و فقه و حقوق اسلامی از جمله محورهای جشنواره یاد شده است.

۵۲ مقاله به دبیرخانه همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر واصل شد

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردانها هم گفت: این همایش در ۲ بخش عمومی و ویژه برگزار که در مجموع ۵۲ نفر مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد.

عباس تیموری افزود: از مجموع آثار ارسالی به همایش، تعداد ۳۲ مقاله در محورهای عمومی و ۱۳ مقاله در محورهای تخصصی بود که این آثار از ۳۰ استان کشور دریافت شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد ارائه کنندگان مقالات خانم و بقیه آقایان هستند تصریح کرد: در نهایت ۳۶ مقاله در این همایش پذیرفته شده که در قالب کتابچه همایش چاپ می شود.

تیموری شیوع‌شناسی، سبب‌شناسی، آسیب‌شناسی و ارزیابی طرح‌های پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در محیط‌های خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها، کاری و همچنین ارایه الگوهای مطلوب و تجارب مؤثر مرتبط با مداخلات و پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در محیط‌های خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها، کاری اعم از کارگری، اداری، نظامی را از جمله محورهای این همایش بیان کرد.

وی اضافه کرد: بهره گیری از فناوری واقعیت مجازی، فناوری بازی‌های برخط برای آموزش مهارت‌های پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، استخراج مدل منطقی، مدل ریاضی و توسعه شبیه‌ساز برای مداخلات حوزه پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، الگوی مدیریت شهری و پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان ها از محورهای ویژه همایش مورد اشاره است.

تیموری خاطرنشان کرد: تفاوت الگوی مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در مردان و زنان و برنامه‌های پیشگیرانه مرتبط با آن، نقش رسانه ملی در پیشگیری از اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها، نقش پاندمی کرونا در افزایش اختلال مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه مرتبط با آن از دیگر محورهای ویژه این همایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل