بخش خصوصی پنج مهمانپذیر در اردبیل می‌سازد


بخش خصوصی پنج مهمانپذیر در اردبیل می‌سازد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: پنج پروژه احداث مهمانپذیر در این استان در اجرا است و بخش خصوصی برای اجرای این طرح‌ها بیش از 33 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، نادر فلاحی روز چهارشنبه اظهار کرد: چهار مهمانپذیر امسال و یک مهمانپذیر دیگر در سال آینده افتتاح شده و ۹۶ تخت به ظرفیت واحدهای اقامتی استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان ، توسعه زیرساخت‌های اقامتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل ذکر کرد و افزود: دو مورد از میهمانپذیرهای در حال ساخت در شهرستان خلخال و در هر یک از شهرستان‌های اردبیل، نیر و گرمی نیز یک مورد احداث می‌شود.

فلاحی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه اشتغال در بخش گردشگری از برنامه‌های مهم این اداره‌کل به شمار می‌رود، بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای بیش از ۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال