6 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت


6 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

یاسوج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که براساس نقشه آماری سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم اکنون 6 شهرستان در استان آبی و سه شهرستان دیگر زرد کرونایی هستند.

محمد غلام نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :هم اکنون هیچ شهرستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی قرار ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در زمان حاضر شهرستان های بویراحمد،دنا و باشت در وضعیت زرد و شهرستان های بهمئی،چرام، کهگیلویه، لنده،گچساران و مارگون در وضعیت آبی قرار دارند.

غلام نژاد تصریح کرد : با وجود بهبود وضعیت کرونا اما شهروندان باید همچنان پروتکل های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس رعایت کنند.

وی افزود: براساس اخرین آمار منتشر شده تاکنون ۹۶ هزار نفر فرد آلوده به ویروس کرونا در استان بهبود یافته اند.

وی بیان کرد: درصد کشندگی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ دهم درصد بود در حالی که این میزان در کشور یک و ۹ دهم درصد بوده است.

غلام نژاد درخصوص وضعیت واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۱ درصد مردم این استان نوبت اول، ۸۳ درصد نوبت دوم و ۴۰ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع این بیماری ویروسی تاکنون ۱۲۳ هزار نفر بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پنج عنوان کتاب دفاع مقدس در یاسوج رونمایی شد