سه هکتار از شهرک گلخانه ای نودهک آماده بهره برداری است


سه هکتار از شهرک گلخانه ای نودهک آماده بهره برداری است

قزوین-ایرنا- مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون سه هکتار از اراضی شهرک گلخانه ای نودهک در شهرستان تاکستان آماده بهره برداری و کشت محصول شده است.

محمدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این میزان از اراضی یاد شده در قالب سه واحد گلخانه ای تولید کننده سبزی و صیفی جات آماده بهره برداری شده و پیش بینی می شود در اوایل تابستان کار کشت محصول در آنها آغاز شود.

وی اظهار داشت: کار ساخت ۲۵ واحد گلخانه ای در مساحت حدود ۳۰ هکتار نیز در شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان در حال پیگیری و انجام است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین گفت: واحدهای گلخانه ای آماده بهره برداری و در دست ساخت در فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک که دارای ۶۵ هکتار مساحت است، مستقر هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی قطعات آماده سازی فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان به سرمایه گذاران متقاضی واگذار شده است.

این مسوول در پایان گفت: پیش بینی می شود با راه اندازی واحدهای تولیدی در فاز اول شهرک گلخانه ای نودهک سالانه بیش از ۱۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی گلخانه ای در این مجموعه تولید شود.

ب گزارش ایرنا، ایجاد شهرک گلخانه ای نودهک در تاکستان در سال ۹۵ به تصویب دولت رسید. توسعه این شهرک تا سطح یکهزار هکتار پیش بینی شده است که در فازهای مختلف و براساس میزان تقاضا برای سرمایه گذاری گسترش پیدا می کند.

در جریان سفر رییس جمهوری در اردیبهشت امسال به استان قزوین، برای آماده سازی فاز دوم این شهرک گلخانه ای و تخصیص آب مورد نیاز به آن اعتباراتی تصویب شد که به زودی ابلاغ خواهد شد.

با راه اندازی کامل فاز اول شهرک گلخانه ای نودهک مساحت گلخانه های استان قزوین به ۱۳۰ هکتار افزایش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟