امام جمعه دیواندره: دشمن نهاد خانواده را نشانه گرفته است


امام جمعه دیواندره: دشمن نهاد خانواده را نشانه گرفته است

سنندج- ایرنا- امام جمعه دیواندره گفت: امروز دشمن نهاد خانواده را مورد تهاجم قرار داده و زنان به عنوان ستون های خانواده باید نسلشان را از هر گونه گزند دشمن حفظ کنند.

به گزارش ایرنا، ماموستا جلال مرادی روز یکشنبه در مراسم روز دختر که به مناسبت دهه کرامت و در سالروز ولادت امام رضا(ع) در سالن ارشاد اسلامی شهر دیواندره برگزار شد، اظهار داشت: در عصر کنونی که جامعه غربی در اوج بهره کشی از زنان و دختران تلاش می کند با قانونمند کردن ضدّ ارزش های خود برای دیگر جوامع و فرهنگ ها، فشارهای فراوانی را خصوصاَ بر مسلمانان وارد سازد، توجه به جایگاه دختران در سخن و سیره معصومان بسیار با اهمیت است.

وی گفت: نقش تعیین کننده زن در بقا و رشد جامعه بشری همیشه مورد توجه بوده و تاریخ این حقیقت را در سینه خود ثبت کرده است که پیامبران در احقاق حقوق و نقش سالم و سازنده زنان، برترین جریان سازی و هدایت را داشته که بارزترین آن شرع مقدس اسلام است.

به گفته وی حفظ خانواده، عفاف و حجاب ۲ ارزش بزرگی است که خداوند زن را با او گرانقدر و ارزشمند کرده است و همه اینها ویژگی های یک زن مسلمان است که گاهی اوقات غرب سعی می‌کند نگاهی سلبی به این مزیت‌ها داشته باشد.

امام جمعه دیواندره گفت: خداوند حفظ جمعیت خانواده، معنویت، اصالت و هویت دینی را بر عهده زن قرار داده است، زنی که ضمن حضورش در اجتماع به حفظ خانواده و بقای نسل نیز توجه دارد و می‌تواند در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی حضور پررنگی داشته باشد.

وی به نقش‌ بی بدیل زنان در مسوولیت‌های اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد و ادامه داد: در همه این مسوولیت‌ها زن و مرد ولی هم هستند و هر دو وظیفه دارند در مقابل کاستی‌ها و منکرات مقابله کنند و برای رسیدن به اهداف بزرگ پشتیبان یکدیگر باشند، بر یکدیگر ولایت دارند و راهنما و حامی هم باشند.

ماموستا مرادی اظهار داشت: نگاه مساوی به روح زن و مرد و رفتاری عادلانه در عملکرد شرایط جسمی آنان و همچنین چگونگی بکارگیری و کاربردی شدن ویژگی جسمی آنان از ویژگی هایی بود که رهبران انقلاب سعی کردند برای زنان تبیین کنند زن مسلمان و انقلابی در جایی که لازم است مسوولیت اجتماعی را به انجام می‌رساند و در نقش مسوولیت فردی نیز تلاش می‌کند نسل سالم و صالحی تحویل جامعه دهد.

در پایان مراسم ا ز ۱۵ نفر از دختران نمونه و ۲ زوج که در روز میلاد امام رضا(ع) مراسم ازدواج خود را برگزار کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟